Článek
Už během svých začátků zpěvačka vystupovala v bratislavském kabaretním divadle Tatra revue, kde se seznámila s Jaroslavem Laiferem, pozdějším manželem.
Ač povoláním lékař, srdcem byl muzikant, skladatel a aranžér, který jí začal psát písničky a značně ovlivnil její repertoár a styl vůbec. Přivedl ji k jazzové muzice a evergreenům, objevil v ní cit pro swing, umělecky ji vedl a podporoval, což se projevilo další v té době nevídanou spoluprací slovenské zpěvačky s Orchestrem Karla Vlacha.
Byl to Vlachův slavný orchestr, s nímž Marcela Laiferová v letech 1968 - 1970 hojně vystupovala a nahrávala. V této konstelaci vzniklo pro Supraphon právě zpěvaččino první album Marcela (1969), které nese prvenství v tom, že jde v historii slovenské populární hudby o první album slovenského popového interpreta - v tomto případě interpretky.
Dodnes ceněné album přineslo jak původní písně (Sediem čiar, Nebesá, Nedočkáva, Daj poveľ: Páľ!, Falošný hráč), tak převzaté skladby ze zahraničí (Vôňa medu, Mlč, Do vrby zašepkaj, Prázdny stôl, Preskoč múr, Do vŕby zašepkaj), a bylo překvapením ani ne tak pro slovenské, jako spíš pro české publikum. Nadšeně ho ocenila také česká kritika. Kvitovala širokou škálou interpretačních možností zpěvačky, která se tak lehce pohybovala hned v několika žánrech.
Už v prvních letech své pěvecké kariéry se představila na světových festivalech, například v Riu de Janeiro, Athénách nebo Sopotech, a se svou kapelou vystupovala v řadě zemí. K jejím prvním velkým úspěchům však patří vítězství s písní Slová na Bratislavské lyře v roce 1970.
Z českých kolegů se Marcela Laiferová ráda potkávala s Helenou Vondráčkovou, s níž má vůbec hodně společného. Obě dvě slavily úspěchy na Lyře i na velkých světových festivalech, obě dvě zpívají přibližně stejnou dobu. Ráda ale také vzpomíná na Waldemara Matušku a Karla Černocha.
Během let natočila Marcela Laiferová pěknou řádku alb. Mezi nezapomenutelné patří především tituly Obrázky dní a Cestovný poriadok, které přinesly výhradně původní tvorbu. Povedlo se jí však i zatím poslední řadové album Včera a dnes, kde opět prokázala svou kreativitu a moderní hudební cítění.