Článek
Statistika hovoří o 11 % meziročním nárůstu, přičemž nejvíce turistů přijelo tradičně z tuzemska a Německa, pivovary se těší přízně také u Rusů a turistů z asijských zemí.
"Dlouhodobě vzrůstající návštěvnost našich pivovarů, ale také Pivovarského muzea a historického podzemí, je výsledkem systematické spolupráce se subjekty cestovního ruchu. Spolupracujeme s agenturou CzechTourism, s cestovními kancelářemi a samozřejmě s městem Plzní a Plzeňským krajem. Loňskou úspěšnou novinkou byla spolupráce s Národním památkovým ústavem," uvedl Tomáš Raboch z Návštěvnického centra Plzeňského Prazdroje.
Nejvyšší návštěvnost přinesl měsíc srpen, kdy bohatý program letních akcí včetně Pilsner Festu přilákal největší počet milovníků piva, historie a hudby. Podle statistiky pivovarů je dlouhodobě stabilní poměr návštěvníků v organizovaných skupinách (61 %) oproti individuálním návštěvníkům (39 %).
"Nový trend v návštěvnosti turistických tras Plzeňského Prazdroje představují lidé z asijských zemí, zejména Číny, Tchaj-wanu, ale i Vietnamu nebo Thajska. Přijíždí jich stále více a vedle Čechů, Němců, Francouzů nebo Rusů se z nich stávají stálí klienti. Jezdí k nám ale návštěvníci opravdu z celého světa, výjimkou nejsou ani vzdálené africké země jako Zimbabwe, Kongo nebo Madagaskar," doplnil Tomáš Raboch.
Velký úspěch zaznamenala také nová trasa Gambrinus. Dokládá to loňské prvenství v soutěži cestovatelského portálu Kudy z nudy o nejatraktivnější českou turistickou aktivitu v plzeňském regionu, ve které o vítězi rozhodovali sami výletníci.
Pivovar je atraktivní také pro celebrity, navštívili jej členové skupiny Kabát, Chinaski nebo mistr Gambrinus ligy – fotbalisté FC Viktoria Plzeň.