Hlavní obsah

Podívejte se, jak se promění pražská tepna Vinohradská ulice

Novinky, Adam Halmoši

Jedna z nejvýznamnějších tepen metropole, Vinohradská ulice projde rekonstrukcí. Počítá se s tím, že s plánovanou rekonstrukcí tramvajové trati se promění i téměř tříkilometrový úsek Vinohradské mezi křížením s ulicí Legerovou a Jana Želivského.

Foto: Adam Halmoši

Jedna z proměn Vinohradské ulice.

Článek

Předpokládá se, že oprava ulice začne v druhé polovině roku 2018, její dokončení se plánuje na konec roku 2020. Celkové náklady rekonstrukce trati a ulice se pohybují v rozmezí částky 548 až 610 miliónů korun.

Podívejte se, jak bude vypadat Vinohradská ulice na www.iprpraha.cz/vinohradska

„Rekonstrukce tramvajové trati je jedinečnou příležitostí, jak spolu s tímto výrazným zásahem do technické infrastruktury ulice rehabilitovat celý uliční prostor,“ řekla Petra Kolínská (Trojkoalice/SZ), náměstkyně pražské primátorky. Koncepční studie proměny Vinohradské počítá podle jejích slov s novým uspořádáním tramvajových zastávek, vybudováním nových přechodů pro chodce nebo zajištěním větší bezbariérovosti. ”Kromě zlepšení dopravního řešení se zkvalitní veřejná prostranství, což bude přínosem také pro obchodníky a podnikatele v místě. Upravit se musí chodníky, obnovíme lavičky a další mobiliář a počítá se s vysazením 85 nových stromů,“ popsala Kolínská.

Konkrétní rozdělení do jednotlivých etap rekonstrukce bude přesně stanoveno v navazující projektové přípravě. Předpokládá se, že rekonstrukce tramvajové tratě proběhne v jedné, maximálně dvou fázích. K opravě tratě budou vždy přičleněny úseky ulice (spadající do investice magistrátu) přímo související se zajištěním funkčnosti provozu tratě tzn. zastávky a bezprostřední okolí a některé křižovatky.

V dalších krocích by měly být (nezávisle na provozu tratě) postupně dokončeny úpravy zbylých povrchů ulice, tzn. především chodníků, doplnění stromořadí, úpravy veřejných objektů a instalace mobiliáře.

Celkové náklady na rekonstrukci se pohybují v rozmezí 548 až 610 miliónů korun. Z toho přibližně třetinu částky 220 miliónů korun hradí pražský dopravní podnik na rekonstrukci tratě a trakčního vedení. Zbylou část hradí hlavní město. „Co se týče laviček, pítek, stojanů na kola a dalšího mobiliáře ten má vyjít na 11 miliónů korun, doplnění stromořadí na dalších sedm miliónů, lampy budou stát 18 miliónů. Rekonstrukce budou soutěženy a předpokládané ceny se tak ještě mohou snížit,” doplnila Kolínská.

Koncepční studii vypracoval Institut plánování a rozvoje hl. m. Prahy ve spolupráci s městskou částí Praha 2 a Praha 3. „Při tvorbě studie jsme se na názor ptali i místních – čeho si váží, co jim znepříjemňuje život, co by chtěli zlepšit,“ podotkl ředitel Institutu plánování a rozvoje Petr Hlaváček. „A jsem rád, že se nám podařilo vypracovat kvalitní návrh rekonstrukce, který pomůže vytvořit živou městskou třídu, kde budou lidé chtít trávit čas,“ doplnil.

Výběr článků

Načítám