Článek
Ten má v historii Plzeňského Prazdroje premiéru, jeho vrchní sládek si je ale jist, že milovníky piva právě v létě příjemně osvěží a přijde jim vhod díky výrazně chmelové chuti a velmi dobré pitelnosti.
"Piva typu ALE jsou velmi populární v Anglii, Americe nebo na Novém Zélandu. I u nás však jdou do pivní módy. Čeští konzumenti jim přicházejí na chuť hlavně díky výrazné a pro ně vcelku exotické chuti," láká Jan Enge, vrchní sládek Plzeňského Prazdroje, na co se mohou pivaři ve vybraných hospodách a restauracích patřících do Volby sládků těšit.
Pro ALE obecně je díky výrobě formou svrchního kvašení typický ovocný až kořeněný nádech. Americký typ piv ALE, do kterého spadá právě ten od Plzeňského Prazdroje, vznikl v USA v 80. letech tím, že se do anglických piv typu ALE začaly přidávat odrůdy amerického chmele, které vynikají svým citrusovým aroma. "My jsme při varním procesu použili jedny z těch nejvýraznějších amerických chmelových odrůd. Náš ALE je tak charakteristický svou jantarovou barvou s bohatou pěnou a má výraznou vůni čerstvého chmele s tóny citrusů a ovoce. V chuti je výrazně hořký a tato hořkost je vyvážená karamelově sladovými tóny," popisuje chuť Jan Enge, který dodává, že ALE je možné čepovat klasicky na hladinku nebo na anglický způsob téměř bez pěny.
Volba sládků, v rámci níž Plzeňský Prazdroj americký ALE právě nabízí, je úspěšný program Plzeňského Prazdroje, který nabízí už druhým rokem všem milovníkům tradičního plzeňského piva každý měsíc jedno unikátní čepované pivo v jejich oblíbené hospodě či restauraci. Cílem je dát zákazníkům možnost ochutnat pivo neobvyklého typu či chuti při zachování vysoké kvality čepovaného piva i úrovně servírování a nabídnout jim tak nevšední zážitek. "Spotřebitelé oceňují možnost ochutnat nové pivní chutě. Provozovny, které jsou do Volby sládků zapojeny, si chválí, že k nim právě proto přijde více hostů. Celkové objemy v provozovnách zapojených do programu Volba sládků jsou o 1,5 % vyšší oproti hospodám, které v programu zapojené nejsou,“ říká Tomáš Mráz, ředitel obchodu restaurací a hospod Plzeňského Prazdroje. „Volba sládků pomáhá hospodským přilákat pivaře zpět do jejich provozoven, současně reaguje na vývoj preferencí spotřebitelů a nabízí jim nové pivní zážitky," doplňuje Tomáš Mráz.