Článek
Obě strany chtějí, aby železniční trať Mnichov - Regensburg - Furth im Wald - Plzeň - Praha byla zařazena do sítě mezinárodních dálkových spojů a vybudována do roku 2020 v celé délce jako dvojkolejná, elektrifikovaná, pro průjezdnou rychlost minimálně 160 km/h.
Zvýšení rychlosti vlaků na této trati by umožnilo cestovat z Prahy do Mnichova za tři hodiny a devět minut, což by bylo zhruba o dvě hodiny kratší než po silnici.
"Cílem deklarace, kterou jsme předali zástupcům české vlády, zástupcům bavorské vlády i Spolkové republiky Německo je, aby došlo ke zkvalitnění železničního koridoru a propojení mezi Bavorskem a Českou republikou, především mezi Horní Falcí a Plzeňským krajem s následným pokračováním do Prahy. Tento koridor je pro rozvoj Plzeňského kraje nezbytný a nutný. Doba, za kterou se dnes realizuje přeprava na této trase, není konkurenceschopná pro 21. století," uvedl hejtman Plzeňského kraje Milan Chovanec.
Deklarace byla podepsána v pondělí 30. ledna na společném setkání u příležitosti 150. výročí železničního propojení mezi Bavorskem a Čechy.
Železniční koridor Praha – Plzeň – Domažlice – Řezno – Mnichov je podle Evropské komise (EK), české i bavorské vlády, hospodářských komor a Plzeňského kraje jedna z priorit mezinárodní železniční sítě. Kvalitní dopravní cesty jsou předpokladem k optimálnímu rozvoji hospodářství, ale i celých regionů na obou stranách hranice.