Článek
Organizovala ji agentura CzechTourism s cílem představit turistickou nabídku České republiky zahraničním touroperátorům a navázat nová obchodní partnerství na poli cestovního ruchu. Pro Plzeň to byla ideální příležitost představit se jako atraktivní turistická destinace více než 70 nákupčím z celého světa.
Do Plzně se v těchto dnech sjeli reprezentanti významných cestovních kanceláří a touroperátorů z více než třiceti zemí světa. Během dvou dnů se zde setkali se zástupci z řad českých podnikatelů, turistických destinací a institucí, které utváří turistickou nabídku České republiky. Workshop dává těmto subjektům příležitost představit svou nabídku významným světovým cestovním agenturám a přimět je, aby do portfolia svých zájezdů zařadily právě české destinace.
Příští rok bude hlavním komunikačním tématem České republiky v zahraničí sto let od vzniku Československa. Z toho důvodu byla pro pořádání Czech Republic Travel Trade Day vybrána Plzeň, která byla v dobách první republiky důležitým industriálním, kulturním a rozvíjejícím se centrem nového státu.
„Jsem velice potěšen, že se největší obchodní akce v incomingovém cestovním ruchu konala právě u nás. Využili jsme této příležitosti a představili Plzeň mezinárodním nákupčím jako jednu z nejlepších českých destinací městského, kulturního či kongresového turismu. Věřím, že taková událost přispěje k dalšímu růstu turismu v Plzni. Cestovní ruch generuje celou řadu synergických efektů, které mohou mít pozitivní dopad na rozvoj celého regionu i v dalších odvětvích,” uvedl primátor města Plzně Martin Zrzavecký.
Na organizaci akce Travel Trade Day se podílelo statutární město Plzeň prostřednictvím své organizace Plzeň – TURISMUS ve spolupráci s Plzeňským krajem. Pro účastníky byl připraven bohatý doprovodný program v regionu či přímo v Plzni. Pro zájemce byly organizovány komentované prohlídky historického centra, Loosových interiérů a dalších zajímavých míst. Například v Muzeu loutek zhlédli originální exhibiční loutkové představení. Nákupčí se mohli zúčastnit inspekčních návštěv vybraných plzeňských hotelů.
„Na rozdíl od minulých ročníků, na kterých jsme Plzeň představovali především prostřednictvím našeho obchodního katalogu a tištěných informačních materiálů, jsme letos měli ideální příležitost ukázat turistický potenciál Plzně v celé jeho šíři „na živo“. Oproti ostatním destinacím tak máme nespornou konkurenční výhodu. Věřím, že jsme udělali maximum pro to, aby si reprezentanti světových touroperátorů odvezli z Plzně jen ty nejlepší dojmy,” dodala Kristina Štěpánová z městské organizace Plzeň – TURISMUS.