Hlavní obsah

Plzeň bojuje proti zvyšující se konzumaci alkoholu nezletilými

Novinky, Alena Lochmannová

Masivní komunikační kampaň města Plzně, společnosti Plzeňský Prazdroj a Centra protidrogové prevence a terapie s názvem Respektuj 18 má od 1. června poutat pozornost široké veřejnosti ke stále se stupňující konzumaci alkoholu nezletilými.

Foto: Magistrát města Plzně

Ambicí tvůrců projektu je spustit projekt v Plzni, po určité době jej vyhodnotit a podělit se s ostatními městy v Česku se získanými zkušenostmi.

Článek

Projekt Respektuj 18 reaguje na zvyšující se konzumaci alkoholu nezletilými. Z dostupných zdrojů je známá skutečnost, že v Plzni alkohol okusí mladiství v převážné většině před 15. rokem. S některým typem alkoholu experimentují nezletilí ve věku 6 až 11 let ve 30 procentech, od 12 do 14 let až v 60 procentech a patnácti až sedmnáctiletí dokonce v 90 procentech.

"Výsledky poslední Evropské školní studie o alkoholu a jiných drogách z roku 2011 mimo jiné ukázaly, že studenti a žáci v České republice jsou v pomyslném žebříku konzumace alkoholu na předních místech v Evropě," uvedl Aleš Průša z odboru bezpečnosti a prevence kriminality magistrátu.

Cílem kampaně je změnit postoj lidí k této problematice a zároveň podpořit omezení prodeje a podávání alkoholu mladistvým. Projekt startuje v Plzni. Po vyhodnocení by se projekt mohl přesunout i do dalších míst v republice.

Hlavní pozornost komunikační kampaně se upírá na profesionály, personál v hospodách, barech, restauracích nebo stáncích, a na dospělou veřejnost, rodiče dětí, kamarády a známé nezletilých, kterým již bylo 18, a buď konzumaci mladistvých tolerují, nebo jim ji sami zprostředkují. Mladiství jsou tak jen nepřímou cílovou skupinou této kampaně.

"Plzeňský Prazdroj se v rámci priorit udržitelného rozvoje trvale věnuje podpoře a prosazování zodpovědné konzumace alkoholu. Tento princip vylučuje oslovení a nabídky pro mladistvé spotřebitele. Taky z tohoto důvodu iniciujeme a aktivně podporujeme projekt Respektuj 18. Začínající kampaň je jen prvním krokem k ovlivňování postoje jednotlivých skupin. Proto jsme vybrali do kampaně reálné lidi, kteří jsou respektováni díky svému postoji. Dodržují zákony a morální zásady a dávají to otevřeně najevo," uvedla Drahomíra Mandíková, ředitelka firemních vztahů a komunikace Plzeňského Prazdroje.

"Změna postojů je dlouhodobý proces, ale vzhledem ke stále narůstajícímu počtu mladistvých, kteří mají zkušenosti s alkoholem, jsme se rozhodli čelit tomuto problému a začít něco dělat. Důležité je především změnit postoj dospělých, jejich toleranci k pití alkoholu dětmi. Je třeba si uvědomit, že hrozí závažná rizika související s bezprostředním účinkem alkoholu, kdy může dojít k otravě alkoholem, která může skončit až úmrtím. Může dojít k úrazu nebo trestné činnosti vzhledem k výrazně klesající rozlišovací schopnosti," upozornila Markéta Zabloudilová, ředitelka Centra protidrogové prevence a terapie.

Související témata:

Výběr článků

Načítám