Článek
Během zimního období udržují Ostravské komunikace silnice a ulice prostřednictvím 22 vlastních sypačů, které jsou schopné pojmout 5 kubíků soli a také 2220 litrů solanky nebo větší sypače s kapacitou 8 kubíků soli. V případě potřeby jsou nasmlouvané další posilové stroje.
„Rajónový způsob zimní údržby zůstává, zvýšil se počet rajónů z 16 na 17. Snížila se průměrná délka rajónu z 80 km na 60 km. Snížila se také doba ošetření, podle hustoty provozu na komunikacích z jedné na půl hodiny,” informoval Pavel Król, vedoucí údržby Ostravských komunikací.
„Stejně jako v minulosti bude při změně počasí technika vyjíždět do terénu bezodkladně a na všechny typy vozovek najednou. Pokud meteorologická stanice vydá varování před ledovkou nebo větším přívalem sněhu, vyjedou vozidla preventivně,” dodal Pavel Król.
Z 22 sypačů Ostravských komunikací je v případě potřeby 17 stále v terénu, zbývající jsou v záloze pro případ poruch. K dispozici jsou také dva nákladní automobily s pluhy a tři traktory. Vozový park společnosti letos obohatil jeden nový sypač a také kolový nakladač, který pomůže zkrátit dobu nakládky jednotlivých vozů posypovým materiálem. V případě velkého přívalu sněhu může do do údržby zasáhnout až šest nákladních aut a 12 traktorů s pluhy od soukromníků a šest vozidel hasičů.
Ve skladech je připraveno 6000 tun soli a 500 tun inertního materiálu. Připravena je rovněž speciální solanka, která účinkuje až do - 23 stupňů. „Pro představu - jeden výjezd, při němž jsou kompletně ošetřeny všechny úseky na území města, představuje více než dva tisíce kilometrů udržovaných silnic,” dodal Pavel Król.
Situace na ulicích a silnicích v Ostravě je sledována a řízena z provozního dispečinku Ostravských komunikací.