Hlavní obsah

Ostravský seminář radil, jak nastartovat úspěšný marketing vědy a výzkumu

Novinky, Beáta Kapošváry

Marketing a komercionalizace vědy a výzkumu je téma, které se dostává do popředí čím dál více. Výzkum je třeba prodávat dále. Ale jak to realizovat?

Foto: Beáta Sklářová

PhDr. Lenka Mynářová přednáší na téma "Jak nastartovat úspěšný marketing vědy a výzkumu?"

Článek

Odpověď na tuto otázku a mnoho dalších informací, které souvisí s tímto tématem, získali účastníci interaktivního semináře PhDr. Lenky Mynářové.

Seminář s názvem Jak nastartovat úspěšný marketing vědy a výzkumu? se uskutečnil 18. června v prostorách Přírodovědecké fakulty Ostravské univerzity a zúčastnili se ho akademičtí pracovníci jak z PřF OU i jiných fakult včetně zástupce rektorátu OU, tak pracovníci Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava. Realizován byl v rámci projektu OPVK (Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost) Svět vědy - záhadný i zábavný, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Co bylo obsahem tohoto semináře?

Možnosti využití marketingu v prostředí vědy a výzkumu, stav marketingu vědy a výzkumu v ČR, zdůvodnění proč se marketingem v této oblasti zabývat, rozdíly marketingu vědy a výzkumu od klasického marketingu, kritické prvky marketingu vědy a výzkumu, jak realizovat marketing vědy a výzkumu v praxi, PR vědeckých výsledků a marketingový mix vědeckých výsledků, informační zabezpečení marketingu, distribuce vědeckých výsledků a praktická doporučení, jak nastartovat úspěšný marketing vědy a výzkumu.

Seminář byl zajímavý a podnětný, bez komercionalizace vědy a výzkumu je rozvoj univerzit velmi nejistý, to víme všichni… Ostatně motto celého semináře znělo: Nemusíte nic měnit, přežití není povinné. Chceme přežít?

PhDr. Lenka Mynářová má dlouholeté znalosti a zkušenosti v oblasti marketingových výzkumů, marketingu vědy a výzkumu a transferu technologií v globálním měřítku. Jako členka představenstva společnosti Elmarco, s. r. o. vedla marketing při uvádění technologie Nanospider na globální trh. Podílela se na komercionalizaci výsledků VaV jako členka Advisory Bochemie a. s. V současné době působí jako vedoucí odborného týmu projektů popularizace vědy a výzkumu, vede marketing portálu Nafigate. V rámci portálu vede globální projekty komercionalizace a transferu technologií. Přednáší marketing vědy a výzkumu a transfer technologií v ČR i zahraničí.

Související témata:

Výběr článků

Načítám