Článek
Před více než deseti lety se to všechno promítlo i do nového loga města, a to v podobě tří vykřičníků.
Cesta k novému vizuálu trvala několik let. V roce 2005 vyhlásil ostravský magistrát veřejnou soutěž, do níž se přihlásilo 72 soutěžících se 150 návrhy. Žádný z nich tehdejší porotu nepřesvědčil.
O dva roky později, v roce 2007, oslovilo vedení města přímo pražské grafické studio Najbrt, které mělo na svém kontě úspěšnou práci pro společnost PPF, ČD Cargo, Prahu nebo Karlovarský filmový festival.
V následujícím roce předložil Aleš Najbrt se spoluautorem loga Borisem Melušem šest návrhů, včetně ukázek jejich použití na tiskovinách, reklamních předmětech a podobně.
Vedení města Ostravy vybralo vítězný návrh, logo OSTRAVA!!!
Během následujících měsíců bylo původní logo rozpracováno do samostatného manuálu a ve druhé polovině roku 2009 začalo jeho faktické zavádění nejen na magistrátu města Ostravy, ale i v Ostravských obvodech a městských společnostech.
„Ostravské logo je dnes nepřehlédnutelným symbolem moravskoslezské metropole. Když bylo v roce 2008 poprvé představeno, bylo jeho přijetí rozporuplné. Podle průzkumu, které si město nechalo zpracovat v roce zavedení, jej pozitivně přijalo jen 11 procent obyvatel města. Jeho obliba šla ovšem v následujícím období strmě nahoru. V roce 2011 jej přijalo za své již 41,9 procenta obyvatel a dnes je jedním z nejvýraznějších a nejznámějších českých log a nezpochybnitelným symbolem Ostravy,” informovala Andrea Vojkovská, tisková mluvčí magistrátu města Ostravy.