Článek
"O zkvalitnění a zefektivnění služeb veřejné správy pomocí širšího využití informačních a komunikačních technologií město usiluje dlouhodobě. Spuštění nového portálu je dalším krokem, jehož využívání budeme postupně rozšiřovat," uvedl náměstek primátora Miloslav Šimák.
Výhoda online formuláře spočívá především v tom, že si jej občan může vyplnit doma. Na úřad odnese vytištěnou verzi k ověření totožnosti, kde obsluze u přepážky stačí ukázat pouze takzvaný barcode. Ten do počítače úředníka načte vyplněný formulář. Pokud lidé používají elektronický podpis, je proces ještě jednodušší. Na úřad nemusí.
Nová aplikace lidem rovněž umožní založit si uživatelský účet. Jeho zřízení například usnadní vyplňování formulářů.
"Automaticky do něj vygeneruje známé údaje z registrace při zakládání účtu. Uživatel také získá přehled o všech elektronických podání, která provedl," upřesňuje Luděk Šantora, ředitel Správy informačních technologií.
Aplikaci a formulářovou technologii využije město také pro vyřizování agendy týkající se nakládání s komunálním odpadem. V ní se uživatel bude moci k odvozu odpadů přihlásit, určit si velikost nádoby, četnost svozů nebo upozornit na situaci, kdy odpad nebyl odvezen.
Portál Elektronické podání občana vznikl za necelé tři milióny korun a je spolufinancován ze zdrojů Evropské unie v operačním programu IOP - Systémové a technologické zajištění elektronického výkonu agend a podpory plánovacích a rozhodovacích procesů.