Článek
Setkání v Olomouci navazuje na říjnové setkání v řecké Soluni, kam společně vybraní studenti za všech škol zamířili poprvé. Soluň nebyla vybrána náhodně, tématem projektu jsou totiž osoby Cyrila a Metoděje, dvou slovanských věrozvěstů, kteří pochází právě ze Soluně.
V průběhu olomouckého setkání čekala na studenty z Čajkárny a z partnerských škol řada aktivit. Během prvního dne se všichni vzájemně seznámili a prohlédli si prostory Gymnázia Čajkovského. Partneři ocenili moderní halu Čajkarénu podobně jako nově rekonstruované odborné učebny a samotné třídy. Je tedy patrné, že díky vedení školy v čele s ředitelem Radkem Čapkou škola nejen snese mezinárodní srovnání, ale vychází z něho jako pomyslný vítěz.
Studenti si samozřejmě připravili pro partnery prezentaci, jež pojednávala o misi obou bratrů na území Velké Moravy. Několik aktivit probíhalo mimo Olomouc, neboť projekt umožnil studentům jít doslova po stopách obou bratrů. Ať se již jednalo o výlet na Radhošť, kde mají bratři svou sochu, neboť právě tudy podle pověstí přišli na Velkou Moravu.
Stejně tak se studenti mohli seznámit s životem na Velké Moravě a o významu obou bratrů pro její další vývoj a směřování v Muzeu Velké Moravy ve Sterém Městě u Uherského Hradiště a v archeoskanzenu Modrá. Doplněním těchto aktivit byl například výtvarný workshop, kdy si studenti mohli vyzkoušet tvorbu ikon, nebo procházka po Olomouci a jejich památkách.
Týden utekl jako voda a studenti během něho získali mnoho nových poznatků, ale hlavně nové přátele. Cílem Gymnázia Čajkovského je všestranný rozvoj studentů, k čemuž tento projekt maximálně přispěl, ať již v komunikační, osobností nebo vědomostní oblasti. Důkazem tohoto může být ocenění ředitele Radka Čapky cenou náměstka hejtmana nebo úspěch studentů v krajské esejistické soutěži.