Hlavní obsah

Obchvat Hroznětína je hotov, vítá první řidiče

Novinky, Alena Lochmannová

Od začátku října mohou řidiči jezdit po nově vybudovaném obchvatu Hroznětína a zmodernizovaných silnicích, které na něj navazují.

Foto: KÚ Karlovarského kraje

Od začátku října mohou řidiči jezdit po nově vybudovaném obchvatu Hroznětína.

Článek

Nová silnice odvede z města zhruba 2500 vozidel denně, z toho 250 nákladních. Provoz v oblasti bude bezpečnější a plynulý. Jednu z největších dopravních staveb v regionu zafinancoval Karlovarský kraj s dotací z ROP Severozápad.

„Karlovarský kraj letos završil celou řadu významných dopravních staveb, které jsme si v uplynulém období naplánovali, ať už se jedná o jihovýchodní obchvat Chebu nebo rekonstrukci silnice z podkrušnohorského Merklína do Pstruží. Obchvat Hroznětína a rekonstrukce okolních silnic je ze všech staveb finančně nejnáročnější, protože se budovala nová přeložka silnice a mostní estakáda v délce 140 metrů. Obchvat pomůže odvést nákladní vozy z centra města, v zimním období ho využijí návštěvníci nových skiareálů a pro obyvatele Hroznětína se zlepší kvalita ovzduší a sníží se hluková zátěž,” uvedl hejtman Karlovarského kraje Martin Havel.

Celkové náklady projektu činí zhruba 435,2 miliónu korun. „Karlovarskému kraji se podařilo získat dotaci ve výši 362 miliónů korun z Evropské unie, 73,2 miliónu korun tvoří příspěvek z krajského rozpočtu. Zmodernizovaná silniční síť v okolí Hroznětína je teď plnohodnotnou paralelou k zpoplatněné silnici R6. Důležitým efektem nově vedené silnice je i to, že se zrušily dva nebezpečné železniční přejezdy, kde docházelo k závažným dopravním nehodám," popsal náměstek hejtmana Karlovarského kraje Jakub Pánik.

Stavbu, která začala v dubnu 2014, provedlo Sdružení II/221 Hroznětín s vedoucím účastníkem sdružení firmou EUROVIA CS a s účastníkem sdružení, společností Algon. V rámci projektu byla provedena nová přeložka silnice II/221 a dalších navazujících silnic v oblasti Hroznětína v celkové délce 5,2 kilometru.

Nová přeložka silnice II/221 odklání dopravu ve směru od Ostrova, mimoúrovňově kříží železniční trať z Karlových Varů do Merklína a za městem Hroznětín se napojuje na stávající silniční síť. Druhá větev převádí dopravu od Karlových Varů směrem na hraniční přechod Potůčky. Součástí této komunikace jsou dvě nové okružní křižovatky, které zajišťují propojení s Hroznětínem, nebo mostní estakáda.

Dále byl vybudován železniční most a most přes potok Jesenice. Součástí stavby byly i prvky pro zlepšení a ochranu životního prostředí, například zábrany a průchody pro obojživelníky. Na uskutečnění projektu se podílelo i město Hroznětín, které nechalo zbudovat nové chodníky v místech napojení k městské zástavbě a zajistilo osazení komunikací veřejným osvětlením.

Související témata:

Výběr článků

Načítám