Článek
Tramvaje Stadler nOVA nahrazují v provozu mimo jiné také tramvaje typu ČKD K2, se kterými se může veřejnost rozloučit v sobotu 3. listopadu při jejich poslední jízdě v řádném provozu.
"Tramvaje Stadler nOVA už postoupily všechny potřebné testy a v rámci zkušebních jízd najely 40 tisíc kilometrů. Do konce roku by mělo přibýt ještě dalších šest vozů a v první polovině roku 2019 zbývajících čtrnáct. Společně s dalšími tramvajemi společnosti Škoda Transportion, které DPO vysoutěžil letos, máme nakročeno k nejmladšímu tramvajovému vozovému parku v zemi," upozornil generální ředitel a předseda představenstva DPO a. s. Daniel Morys.
Tramvaje Stadler nOVA uvezou 188 cestujících, jsou 100% nízkopodlažní, mají klimatizaci a USB konektory a jsou připraveny pro Wi-Fi připojení k internetu.
Do pomyslného důchodu tak odcházejí 2 kusy tramvají ČKD K2, které v ostravské tramvajové dopravě slouží od roku 1967. Rozloučení s těmito vozy proběhne před vjezdem do dílen DPO v Ostravě-Martinově.
První článkové tramvaje se v ostravských ulicích objevily v roce 1965, jednalo se o typ ČKD K1 s elektropneumatickou výzbrojí. Tyto prototypy se však příliš neosvědčily a v roce 1968 byly vráceny zpět výrobci. V únoru 1967 byly uvedeny do povozu první tři vozy ČKD K2 podobné konstrukce, avšak již s elektrickou výzbrojí.