Hlavní obsah

Občané Frýdku-Místku jsou spokojeni s úklidem města i údržbou veřejné zeleně

Novinky, Jana Matějíková

Technické služby ve Frýdku-Místku již pojedenácté testovaly spokojenost občanů s poskytovanými službami. Náhodně vybraní respondenti vyjadřovali míru spokojenosti s údržbou zeleně, úklidem města, zimní údržbou komunikací, čistotou veřejných toalet, provozem parkovišť nebo činností hrobové matriky.

Foto: Jana Matějíková

úklid spadaného listí

Článek

„Cílem společnosti je, abychom u občanů dosahovali alespoň 75procentní spokojenosti se službami, které poskytujeme. Z vyhodnocených odpovědí vyplývá, že u většiny poskytovaných služeb jsme požadované procento spokojenosti splnili,“ uvedl předseda představenstva technických služeb Jaromír Kohut.

Největší míru spokojenosti, a to 90procentní, občané vyslovili s veřejným osvětlením. Velice dobře hodnotili také vánoční výzdobu, nasvětlení přechodů pro chodce a velmi byli spokojenost s úrovní úklidu města a údržbou veřejné zeleně v místecké části města, ve frýdecké by uvítali více zeleně.

Spokojenost se zimní údržbou komunikací bylo 76,5 procenta dotázaných. Technické služby připomínají, že udržují pouze komunikace ve vlastnictví města. Silnice a chodníky ve vlastnictví kraje nebo státu má na starost Správa silnic Moravskoslezského kraje.

Proti minulému roku klesla spokojenost s městským mobiliářem o více než čtyři procenta na 67 procent. Občanům se nelíbily zejména nevzhledné lavičky na ulici Novodvorská, které se ale příští rok vymění v rámci plánovaných úprav sídliště Slezská.

Dalším slabým místem je provoz parkovišť. Spokojenost vyslovilo jen 49 procent respondentů. Lidé si stěžovali zejména na nedostatek parkovacích míst, což ovšem technické služby nemohou ovlivnit.

Nejvíce byli nespokojeni obyvatelé sídliště Slezská a parkovací místa podle občanů chybí také v ulicích Anenská, Novodvorská a v centru Místku. „V příštím roce najdou řidiči více parkovacích míst na sídlišti Slezská. Vzniknou v rámci 3. etapy revitalizace, která je z velké části dotovaná Evropskou unií. Pokud to městský rozpočet dovolí, mohla by další parkovací místa vzniknout také na některých sídlištích v Místku,“ doplnil náměstek primátora Karel Deutscher. 

Testování spokojenosti občanů s technickými službami se konalo v červenci. Respondenti odpovídali na dvanáct otázek, přičemž míru spokojenosti se službami vyjadřovali ve čtyřstupňové škále, a to zcela spokojen, spokojen, nespokojen a zcela nespokojen. Celkem bylo vyplněno 460 dotazníků, z toho odpovídalo 236 žen a 224 mužů. 

„Nedostatky, které mohou být našimi silami vyřešeny, se postupně odstraňují. Ostatní problémové oblasti projednáváme se zástupci města tak, aby byly v rámci schváleného rozpočtu vyřešeny k co možná nejvyšší spokojenosti,“ dodal Jaromír Kohut.

Více informací, včetně tabulkového a grafického vyhodnocení - ZDE 

Související témata:

Výběr článků

Načítám