Článek
Na dopravním terminálu Ostrava - Hranečník byla dokončena stavba tří kilometrů nové trolejbusové tratě z centra Ostravy na Hranečník a zpět. Tím se na terminálu spojily tratě a linky autobusů, tramvají a nově od příštího roku i trolejbusů.
Cestující tak budou mít bezproblémovou možnost přestupu do centra Ostravy a vybrat si nejvýhodnější spoj. Po dokončení terminálu Hranečník bude v provozu také odbavovací, odpočinková budova pro cestující i zaměstnance.
Projekt výstavby trolejbusové dráhy úspěšně realizovala akciová společnost OHL ŽS a kromě nové tříkilometrové tratě zahrnovala stavba i zařízení bezbariérových zastávek a rekonstrukci měnírny. Projekt v hodnotě 60 miliónů korun byl z 85 procent financován z Programu švýcarsko-české spolupráce, 15 procent hradil rozpočet statutárního města Ostravy.
„Druhým významným projektem, který zároveň otevírá zcela novou etapu v procesu ekologizace vozového parku ostravského dopravního podniku, je dodávka nových nízkopodlažních autobusů s pohonem na zemní plyn. Do terénu na linky tak postupně vyjede 90 dvanáctimetrových a 15 osmnáctimetrových autobusů s pohonem na zemní plyn. Výrobcem nových autobusů je polská společnost Solaris Bus,” informoval Ing. Miroslav Albrecht, tiskový mluvčí DPO
„S dodávkou autobusů s pohonem na zemní plyn úzce souvisí dokončení a zprovoznění nové velkokapacitní plničky CNG. Náročnou stavbu v hodnotě 55 miliónů korun realizovala pro městského dopravce v areálu dílen v Ostravě - Martinově havířovská společnost GASCONTROL. Svými parametry, výkonem 3000 Nm3/hod. a obsluhou 24 autobusů za hodinu, patří tato plnička k nejvýkonnějším ve střední Evropě,” dodal Miroslav Albrecht.
Obou významných akcí se v Ostravě zúčastnil švýcarský velvyslanec Markus-Alexander Antonietti, náměstek ministerstva životního prostředí Vladimír Mana, náměstek ostravského primátora Ivo Hařovský a náměstek hejtmana MSK Daniel Havlík.
„Všechny dnes slavnostně uváděné projekty, ať již nová trolejbusová trať s napojením na terminál Hranečník nebo dodávka 105 nových nízkopodlažních autobusů včetně kapacitní plničky na CNG, vytváří společně s již realizovanými projekty synergické efekty nejen v rámci MHD, ale celého města Ostravy,” řekl závěrem Roman Kadlučka , ředitel ostravského dopravního podniku.
Slavnostní uvedení nové trolejbusové tratě i autobusů a plničky CNG do provozu vyvrcholilo symbolickým přestřižením pásky, které vytváří výrazný milník v historii Dopravního podniku Ostrava a.s.