Článek
Před samotným osazováním středního dílu oblouku, museli pracovníci ČD vyhlásit výluku vlaků z nádraží Ostrava - Kunčice směr Hlavní nádraží v Ostravě. Dopravní podnik města Ostravy zajistil od 16,00 hodin přepravu autobusy. Bylo vypnuto napájení elektrickým proudem v trakčním vedení tratě ČD.
"Samotný střední díl oblouku se bude osazovat pomocí 600tunového jeřábu. Délka oblouku je 80m a váha 65 tun. Vzepětí oblouku je 16 m a šířka průchozího profilu je 3,5 m," řekl mimo jiné pan Ing. Martin Mohler ze stavební firmy FIRESA a.s.
Práce probíhala za přísných bezpečnostních pravidel podle předem určeného plánu. V mírném větru jako pírko přenášel oblouk na své místo jeřáb. Následně pracovníci firmy přesně oblouk usadili do předem připravených zárodků celého oblouku. Vše klaplo a části do sebe na obou stranách zapadly. Do pondělí bude jeřáb oblouk držet, aby mohly být v klidu provedeny další usazovací práce.
Délka ocelové lávky přes trať ČD a ulici Frýdlantskou bude 146 m. Celková délka lávky od Nové Karolíny přes ulici Místeckou po konec lávky u nákupního střediska Kaufland u autobusového nádraží, včetně náspu mezi lávkami, bude 231,888 m.
Podle plánu má být lávka hotová a předána veřejnosti v prosinci letošního roku. Ostravané a návštěvníci Ostravy se mají na co těšit.