Hlavní obsah

Nelahozevský železniční nadjezd konečně otevřen

Novinky, Martin Tlustý

Občané Nelahozevsi si po úterním poledni notně oddechli, protože byl konečně úředně zprovozněn nový železniční nadjezd nad frekventovanou železniční tratí Praha - Děčín.

Foto: Martin Tlustý

Pod novým nadjezdem svíští nejen rychlíky z Prahy do Děčína, ale třeba také mezinárodní expresy z Budapešti do Berlína.

Článek

Původní most byl postaven v roce 1928 a měl nosnost 14 tun. Ten nový je širší o 2,5 metru a unese až 32 tun. Navíc přibyl ještě chodník a veřejné osvětlení. Zde by mohli být občané spokojeni, i když chodník zatím nemá ani po jedné straně mostu své pokračování. 

Na stavbě nového mostu za 25 437 619,- Kč bohužel rovněž ulpěl stín podezření, že při podání žádosti o příspěvek z Regionálního operačního programu Střední Čechy nebyla zmíněna případná možnost opravy 83 let starého původního mostu, jehož stav nebyl havarijní. V nezbytném výběrovém řízení na zhotovitele stavby totiž rovněž participovala firma známá nejen z kauzy "Buštěhrad". Tyto podezřelé okolnosti ve vztahu k ROP Střední Čechy nechalo nové vedení Středočeského krajského úřadu aktuálně prověřit.

S realizací stavby se započalo koncem letošního ledna, kdy bylo nejdříve nutno vyřešit otáčení autobusů. K samotnému snesení již odstrojeného původního mostu došlo v noci ze 7. na 8. února, kdy byl železniční provoz zcela přerušen. Vzápětí po zabezpečení drážní komunikační kabeláže, jakož i trakčního napájení, bylo započato se stavbou nových bočních pilířů. K položení nové hlavní mostní konstrukce došlo 7. června, načež bylo započato s finální úpravou mostu.

Stavba byla sice dokončena prakticky načas, avšak poté začal k nelibosti místních přece jen řehtat úřednický šiml, protože před uvedením do provozu bylo třeba zajistit dlouhé řady souhlasných stanovisek, a to například silničního i drážního úřadu, Správy železniční dopravní cesty, dopravní policie atd.

Na základě úterního nezbytného místního šetření svolaného místně příslušným kralupským silničním úřadem a po předložení nezbytné stavební i revizní dokumentace a dále na základě výsledků praktických měření uskutečněných přímo na místě techniky SŽDC bylo konstatováno, že nadjezd lze ihned uvést do režimu předčasného užívání stavby s tím, že finální kolaudace bude následovat. Pravidelná autobusová doprava bude obnovena od soboty 1. září 2012.

Výběr článků

Načítám