Článek
Původní most byl postaven v roce 1928 a měl nosnost 14 tun. Ten nový je širší o 2,5 metru a unese až 32 tun. Navíc přibyl ještě chodník a veřejné osvětlení. Zde by mohli být občané spokojeni, i když chodník zatím nemá ani po jedné straně mostu své pokračování.
Na stavbě nového mostu za 25 437 619,- Kč bohužel rovněž ulpěl stín podezření, že při podání žádosti o příspěvek z Regionálního operačního programu Střední Čechy nebyla zmíněna případná možnost opravy 83 let starého původního mostu, jehož stav nebyl havarijní. V nezbytném výběrovém řízení na zhotovitele stavby totiž rovněž participovala firma známá nejen z kauzy "Buštěhrad". Tyto podezřelé okolnosti ve vztahu k ROP Střední Čechy nechalo nové vedení Středočeského krajského úřadu aktuálně prověřit.
S realizací stavby se započalo koncem letošního ledna, kdy bylo nejdříve nutno vyřešit otáčení autobusů. K samotnému snesení již odstrojeného původního mostu došlo v noci ze 7. na 8. února, kdy byl železniční provoz zcela přerušen. Vzápětí po zabezpečení drážní komunikační kabeláže, jakož i trakčního napájení, bylo započato se stavbou nových bočních pilířů. K položení nové hlavní mostní konstrukce došlo 7. června, načež bylo započato s finální úpravou mostu.
Stavba byla sice dokončena prakticky načas, avšak poté začal k nelibosti místních přece jen řehtat úřednický šiml, protože před uvedením do provozu bylo třeba zajistit dlouhé řady souhlasných stanovisek, a to například silničního i drážního úřadu, Správy železniční dopravní cesty, dopravní policie atd.
Na základě úterního nezbytného místního šetření svolaného místně příslušným kralupským silničním úřadem a po předložení nezbytné stavební i revizní dokumentace a dále na základě výsledků praktických měření uskutečněných přímo na místě techniky SŽDC bylo konstatováno, že nadjezd lze ihned uvést do režimu předčasného užívání stavby s tím, že finální kolaudace bude následovat. Pravidelná autobusová doprava bude obnovena od soboty 1. září 2012.