Hlavní obsah

Nejsem hudební fabrika, říká hitmaker Jindřich Parma

Novinky, Robert Rohál

Hudební skladatel, aranžér a producent Jindřich Parma se zavedl nejen jako autor písní pro Petra Kotvalda, Hanu Zagorovou, Marii Rottrovou, Karla Gotta nebo Lucii Vondráčkovou, příznivce si našly i jeho skladby a desky ve stylu funky. Takovou hudbu najdete i na novém CD Hipodrom 3.

Foto: archiv Jindřich Parma

Jindřich Parma se Stanislavem Hložkem a Petrem Kotvaldem.

Článek

Jak byste charakterizoval vaše nové album Hipodrom 3?

Toto album je můj osobní pohled na funkovou muziku jak si ji představuji v roce 2013. Je to muzika plná hutných drum samplů, dechů, kytar, ale i syntetizérů podpořených krásnými zpěvy. Všechno je zde naprogramováno a zmixováno v duchu současných potřeb posluchače taneční muziky. Charakterizovat album lze tedy jako electronic funk či funky - house, ale pro mě je ale těžké to popisovat, je potřeba tu muziku slyšet.

Pro koho je nové CD určeno a jaký jste zaznamenal ohlas?

Funk je dosti specifická záležitost, takže i v případě tohoto CD by se mohli najít posluchači věkově kolem pětadvaceti let, pro teenagery to asi není. Předpoklad ale spočívá v tom mít rád taneční hudbu či elektro. Tentokrát jsem pro jistotu vůbec na posluchače nemyslel, protože jsem si tohle album vyrobil pro radost a uspokojení své duše. A reakce? Ty jsou překvapivě kladné, možná právě proto, že skladby jsou trochu jiné, než bývá u mě zvykem...

Kdo ještě se na nahrávce podílí?

Veškerou hudbu jsem naprogramoval, nahrál a zmixoval zcela sám, ostatně jako téměř všechnu moji předešlou produkci. Jako zpěvačku jsem oslovil Janu Feriovou, kterou posluchači možná znají jako Karyu ponejvíce asi ze skladeb Spoutaná nebo Mastroianni, zde však zpívá celé album anglicky. Ve skladbě Disc-o-funk hraje kytary můj syn Jindra. Proces nahrávání a dokončení alba trval skoro čtyři roky, mnohokrát jsem skladby zkracoval, prodlužoval, přemixovával, přearanžovával, avšak finální a zásadně nový mix alba proběhl v lednu 2013 .

Během let jste spolupracoval s celou řadou muzikantů a zpěváků. Na které vzpomínáte nejraději?

Skvělá byla pětadvacetiletá spolupráce s Petrem Kotvaldem s dlouhou šňůrou hitů od Gejzíru až k Mumulandu. Když Petr poprvé ve studiu zazpíval Milujem se čím dál víc, tak mi bylo hned jasné, že to bude monstr hit. Rád si taky vybavuji Hanu Zagorovou, když zpívala Co ti brání v pousmání, anebo pár písní pro Marii Rottrovou. A takový telefonát: "Dobrý den ,tady Karel Gott..." mi taky zpříjemnil život. Časem z toho bylo pět písní. Skvělí byli také například polští Vox, rakouská Goldie Ens, Michal David, Rave model, Heidi, Blondes... Sranda ve studiu byla i s Ivo Pešákem a Upírem coby dvojicí Dýza boys. V současnosti mě těší i spolupráce s Luckou Vondráčkovou.

Máte toho za sebou poměrně hodně, co další hudební plány?

Nejsem hudební fabrika, takže s psaním nových písní to již nepřeháním. Před dvěma lety vyšlo CD Petra Kotvalda s mými třinácti skladbami, loni se objevilo CD Parma electronics 1. s dvaceti skladbami a letos Hipodrom 3 s jedenácti skladbami, takže mám pocit, že je to dost a že to docela zatím stačí. Přesto v současnosti pracuji na CD Parma electronics 2, což bude opět instrumentální album "bzukáren", přičemž vydání plánuji na jaro 2014.

Související témata:

Výběr článků

Načítám