Článek
Jedná se o jeden z největších projektů partnerství veřejného a soukromého sektoru v České republice. Nové depo bude v současné době sloužit 112 autobusům a 86 trolejbusům.
„Vozovna v Cukrovarské ulici, která poskytovala zázemí vozům, řidičům i mechanikům 115 let již dlouhodobě nesplňovala požadavky pro bezpečné parkování vozidel MHD, ani pro rozvoj technologického zázemí servisu vozů. Nové opravárenské a servisní zázemí umožňuje nasazení moderních a ekologických technologií v oblasti servisu vozidel. Odpovídá tak nárokům 21. století, a je co do velikosti koncipováno tak, aby mohlo úspěšně sloužit veřejné dopravě nejméně tak dlouho jako depo v Cukrovarské,” uvedl Michal Kraus, předseda představenstva PMDP.
„Vybudování a zprovoznění nového areálu s ročním předstihem je pro nás obrovský úspěch. Stavba depa pro plzeňské autobusy a trolejbusy nám trvala pouze zhruba dva roky. Nový areál nabízí špičkové služby v oblasti údržby a oprav vozidel. Svou podobou patří k tomu nejmodernějšímu, co se ve střední Evropě v tomto oboru využívá. Dlouhodobý servis zejména našich vozidel je pro nás cestou, po které bychom se rádi v budoucnu vydali i v dalších městech,” informoval generální ředitel společnosti Škoda Transportation Josef Bernard.
„Investice města do technické základny dopravních podniků byla nutná. A to nejen proto, že areál v Cukrovarské byl na hranici životnosti a kapacitně přestal vyhovovat, ale také vzhledem k pracovním podmínkám zaměstnanců. I když z určitého pohledu občana našeho města by se mohlo zdát, že výstavbou nového zázemí pro vozy veřejné městské dopravy bude na řadu let zatížen městský rozpočet, z druhé strany tato cesta, kterou jsme zvolili, pro něj znamená jistotu, že služby budou fungovat dlouhodobě a kvalitně,” uvádí primátor Martin Baxa.
V nové dopravní základně jsou umístěny zejména haly pro provádění servisu vozidel, strojní myčky, lakovací boxy, skladovací prostory, čerpací stanice, atd. Dále jsou součástí zastřešená stání pro trolejbusy a parkoviště pro autobusy včetně zařízení pro předehřevy motorů. Zajímavou součástí stavby je více než 250 metrů dlouhá zastřešená zkušební trať pro trolejbusy - jediná krytá zkušební trolej v Evropě.
Do nové základny, která je umístěna v části škodováckého areálu u Karlova, směřují z Borské ulice dva nově vybudované vjezdy, jeden pro trolejbusy, druhý pro autobusy. Zcela byla eliminována místa, kde by mohlo docházet ke křížení pohybu vozidel.
V administrativní čtyřpodlažní budově bude kompletní technické zázemí, školící prostory, šatny a sociální zařízení. Součástí budovy bude také stravovací zařízení a archivy. Na opravách budou pracovat špičkoví odborníci, kvalifikovaní zaměstnanci spojení s jedinečným know-how značky Škoda. Společnost Škoda City Service, která bude opravy a údržbu provádět, je součástí silné skupiny Škoda Transportation, tradičního a stabilního zaměstnavatele v Plzni.