Článek
Jak velkou proměnou si ateliér prošel?
Studio má za sebou totální rekonstrukci. Z původního vybavení nezůstalo vůbec nic. K takto rozsáhlým úpravám nás motivovalo vědomí, že nároky filmařů jsou dnes jiné než za časů Karla Zemana. Našim záměrem bylo přetvořit toto historické místo v moderní ateliér, který odpovídá současné produkci – jak filmové, tak i televizní. A to se povedlo.
Odrazily se opravy i v rozměrech studia?
Posunutím příček jsme se dostali z původních 300 na 225 metrů čtverečních. Výška stropu zůstala zachována na čtyřech metrech. Díky novému uspořádání teď navíc můžeme prostor rozdělit na dva nezávislé ateliéry se zázemím pro maskéry, herce a vůbec pro celý štáb. Vznikla taky samostatná obrazová režie, střižna, pracoviště pro kolorování a zvukové studio. Ateliér je tak připraven na kompletní řetězec natáčecích a postprodukčních prací.
A co technické vybavení?
Studio je osazeno třistašedesátistupňovým green screenem a světelným parkem. Dokoupili jsme koleje, jeřáb i další techniku. Z hlediska televizní tvorby je pak v ateliéru k dispozici moderní streamovací obrazová režie, která umožnuje zpracovávat on-line přenos po internetu i síti LTE.
Pro jaký typ projektů je podle vás ateliér vhodný?
Řekl bych, že limitem studia je pouze jeho velikost. Prostor slouží primárně filmové škole, ale jsme připraveni nabídnout ho v rámci spolupráce i produkcím – ať seriálovým, filmovým nebo reklamním. Pro filmaře bude, myslím, nejdůležitější, že je prostor vybaven nejmodernějšími technologiemi. Aktuálně je to nejmodernější školní ateliér široko daleko.
Zmínil jste možnost spolupráce s filmaři. Jaké jsou její podmínky?
Na těch se domlouváme individuálně. Záleží na typu projektu i požadavcích produkce. Filmaři u nás mohou totiž využívat nejen ateliér, ale taky podporu při natáčení a určitou míru personální infrastruktury – např. studenty do asistentských profesí. Spolupráci jsme otevřeni. Stačí kontaktovat nás přes zlínskou filmovou kancelář.