Článek
Odborná komise pro anketu vybrala třikrát po sedmi titulech, aby z nich každý člen novinářské asociace vybíral nejlepší, nejzajímavější publikaci. A jak anketa dopadla?
Kategorie mapy a atlasy:
1. Podzemí Česká republika 1:500 000 (Kartografie Praha)
2. Atlas rybářských revírů České republiky (Planstudio Praha)
3. - 5. Praha Jih Posázaví 1:50 000 - cyklistická mapa (Trasa)
3. - 5. Brdy 1:25 000 - turistická mapa (Geodezie On Line)
3. - 5. Šumava východ - turistická mapa 1:60 000 (Žaket Praha)
6. Krkonoše od západu k východu 1:25 000 turistická mapa (ROSY - Mělník)
7. Třeboňsko - turistická mapa 1:40 000 (SHOCart Zádveřice) ¨
Kategorie průvodci:
1. Minerální prameny v Čechách, na Moravě a ve Slezsku (Academia Praha)
2. - 3. Vinter, T., Lisák, P. : Adršpašsko ( JUKO Náchod)
2. - 3. Prahou po Vltavě ( Práh )
4. Rožmberkové, cestovní průvodce (Národní památkový ústav - Územní pracoviště v Českých Budějovicích)
5. Kol.: 77 výletů s dětmi přes hranice ( Euromedia Group )
6. - 7. Kol.: Šumava všemi smysly (Soukup a David)
6. - 7. Křížem krážem po českých a moravských horách (Fragment)
Kategorie regionální průvodci:
1. Zážitky v Českosaském Švýcarsku (obecně prospěšná společnost České Švýcarsko)
2. Brdy Vltava Průvodce po památkách v regionu (MAS Brdy Vltava)
3. Cykloprůvodce okolím Nymburska (Město Nymburk)
4. Soubor Město Třešť ( Město Třešť)
5. Procházka po hradeckých hodinách (Statutární Město Hradec Králové)
6. Noc kostelů Ústecký kraj (Biskupství litoměřické)
7. Chotěboř – procházka městem (Město Chotěboř)
Výbor Asociace novinářů a publicistů ještě zvlášť ocenil dva vydavatelské počiny, a to kalendář Cyklovýlety na Jižní Moravě 2012 vydaný Jihomoravským krajem a publikaci vydanou statutárním městem Karviná, jež se nazývá Karviná kouzelnýma očima. Jde o desky s CD plným obrázků a s videoklipem, dále s 3D brýlemi.
Pokud chcete v anketě umístěné první tři publikace z každé kategorie vidět, tak jsou vystaveny ve vitríně družební prodejny Asociace novinářů KIWI v Jungmannově ulici v Praze. Ta na pořádání ankety spolupracovala například zapůjčením publikací pro hodnocení.
Není bez zajímavosti, že anketa 3 x 7 publikací o cestovním ruchu je ze všech podobných soutěží a anket o publikacích o cestování nejstarší, neboť poprvé novináři hodnotili publikace už za rok 1998. Jiné soutěže jako např. Mapa roku i Tourmap jsou jednak mladší a o pořadí se při nich rozhoduje mezi členy komise. V anketě 3 x 7 hlasovalo za rok 2011 celkem 36 publicistů a novinářů.
Pokud vás zajímá, jak dopadla anketa za rok 2010, tak tady je odkaz na článek, který uvedl novinářský žebříček: čtěte zde.