Článek
Jedinou "vadou na kráse" je, že filmy s největší pravděpodobností nepůjdou do běžné distribuce a jiný než festivalový divák se s nimi nebude moci seznámit. Což je velká škoda u většiny z nich.
Bezkonkurenčním vrcholem přehlídky byl závěrečný Stan a Ollie, kterému se shodou okolností dostalo i slavnostního uvedení v souvislosti se zakončením celého festivalu. Večer moderovala Jolana Voldánová a na podiu přivítala mimo jiné i ředitele přehlídky Kamila Spáčila a hejtmana zlínského kraje Jiřího Čunka.
Film o slavné dvojici z éry grotesek s titulem Stan a Ollie potvrdil známé rčení, že to nejlepší má přijít nakonec. Přestože vznikl ve složité britsko-americko-kanadské produkci, projevila se "stará dobrá britská škola". Pod taktovkou režiséra Jona S. Bairda se odehrál naprosto kouzelný příběh geniálního komického dua z doby, kdy pánové smekali klobouky a dámy si navlékaly rukavičky.
„Film přibližuje hlavně pozdní období spolupráce Stana Laurela a Olivera Hardyho, které bylo poznamenané profesním rozkolem. Mapuje nejen jejich divadelní turné po Evropě s originálními scénkami plnými skvělých gagů, ale nahlíží i do jejich soukromí. Hlavně pak ukazuje jejich jedinečnou spřízněnost a mimořádný vztah založený jednak na společné práci a také na lidských hodnotách,“ říká filmová publicistka Marie Drechslerová.
Podle jejího názoru oba herci Steve Coogan a John C. Reilly jsou ve svých rolích naprosto úžasní. Až neuvěřitelné souznění s postavou předvádí Coogan, který je kromě odstátých uší a rozježených vlasů sám za sebe. Za Johna C. Reillyho přece jen hraje dokonalá maska. Přesná mimika, gestikulace a chůze pak svědčí o naprostém splynutí herců se svými předobrazy. Ani na okamžik nemá divák pocit vyprázdněné exhibice.
„Přestože je nasnadě u tohoto typu snímku vyzdvihnout především silný příběh a jeho emocionální hloubku, nelze opominout ani technickou stránku věci. Od už zmiňovaných dokonalých masek přes scénu s dobovými detaily až k vynikající kameře a střihu. Už jen několikaminutová úvodní sekvence příchodu slavné dvojice do studia točená na jeden zátah slibuje nevšední zážitek. Ten se bezezbytku naplnil. Vstřícný divák se tak mohl přenést do kouzelného světa dvou gentlemanů, kdy groteska byla králem,“ uzavírá své hodnocení Marie Drechslerová.