Článek
K zavedení turistických vlaků došlo z iniciativy Ústeckého kraje a společnosti AŽD Praha, která provozuje sousední Švestkovou dráhu a nabídla rozšíření provozu i na tuto opuštěnou trať.
Každý víkend od 6. června do 1. listopadu mohou turisté celkem sedmkrát denně zavítat z litoměřického horního nádraží přes Lovosice do Opárenského údolí, případně až do Chotiměře, kde vlaky jízdu končí. Dále zatím jet nemohou, stále totiž nedošlo k obnově zničeného úseku.
Turistickou linku Litoměřice horní nádraží - Chotiměř lze najít v jízdním řádu pod označením T4. Cestující jsou odbaveni v tarifu DÚK - dospělí zaplatí za zpáteční jízdenku z Lovosic do Oparna 34 korun, studenti a senioři pak 17 korun.
Turisty sveze RegioSprinter, Orchestrion nebo Bardotka
AŽD Praha na turistické vlaky nasazuje moderní motorovou jednotku RegioSprinter, v případě její poruchy nebo při posílení soupravy vyjede záložní motorák Orchestrion ze sedmdesátých let.
Při zvláštních příležitostech dochází k nasazení soupravy vedené lokomotivou 749 039-4 „Bardotka” ve firemním nátěru AŽD a dvou osobních vozů.
Poškozený úsek projde důkladnou opravou
Sesunutý úsek mezi Dobkovičkami a Radejčínem se podle Ministerstva dopravy původně vůbec neměl obnovovat, vzhledem k vysokým finančním nákladům. S tím ale nesouhlasil Ústecký kraj, který nadále počítá s objednávkou vlaků na této trati.
V současné době se připravuje nový projekt na obnovu zničeného úseku, který je výrazně levnější. Podle mluvčí Správy železnic Nely Friebové se stavební práce rozjedou po výběrovém řízení na zhotovitele stavby, které proběhne během roku 2022. Dokončení stavby se plánuje na rok 2023.