Článek
České dráhy ve spolupráci DDM Prahy 5 připravily pro malé i velké zájemce tradiční jízdy parního vlaku s Mikulášem. Parní vlak bude po oba dny vyjíždět z nádraží Praha-Braník a projede postupně několik tras po pražských tratích.
Na sobotu je připravena i večerní jízda noční osvětlenou Prahou po Pražském Semmeringu zakončená v Braníku ohňostrojem. V parních vlacích bude procházet Mikuláš se svou družinou. Všechny hodné děti dostanou od Mikuláše malý dárek. Pro ty zlobivé má čert připraveno uhlí z lokomotivy.
Pražský Semmering
Pražský Semmering je lidový název pro část trati č. 122 z Prahy-Smíchova severního nástupiště nad Hlubočepy přes Prahu-Žvahov do Prahy-Jinonic. Označení nese podle horské dráhy Semmering v Rakousku mezi Vídní a Štýrským Hradcem, zejména pro její horský charakter, prudké stoupání a dvojici Hlubočepských viaduktů.
Úsek byl vybudován v letech 1868 až 1872 (z toho v posledních dvou letech se budovaly viadukty) společností Buštěhradská dráha jako součást trati, která spojila tehdejší Smíchovské společné nádraží a Hostivice. Provoz na Pražském Semmeringu byl pro nákladní dopravu (hlavně uhlí a dřevo) zahájen 3. července 1872. Osobní vlaky se zde rozjely od 16. září 1872. Zestátněny byly Buštěhradské dráhy 1. ledna 1924.
Šlechtična 475.119
Lokomotiva 475.1 byla univerzální parní lokomotiva ČSD vyráběná v letech 1947 – 1950 Škodovými závody v Plzni. Pro svůj elegantní vzhled dostala přezdívku Šlechtična.
Lokomotiva byla určená pro vozbu dálkových rychlíků, osobních vlaků a také pro dopravu rychlých nákladních vlaků. Lokomotivka Škoda v Plzni uplatnila při výrobě této řady nejmodernější technologie a konstrukční prvky používané v té době v zahraničí. V našem provozu se tak objevila lokomotiva s novými konstrukčními prvky, které se při konstrukci parních kotlů dosud nepoužívaly. Jedná se zejména o spalovací komoru a varník. U některých lokomotiv byla použita valivá ložiska.
V provozu u ČSD bylo 147 lokomotiv. Jejich působnost je téměř na celém území Československa. Ke zrušení prvních dvou strojů došlo v roce 1963. S dodávkami nových motorových lokomotiv v sedmdesátých letech se počty řady 475.1 dále snižovaly, avšak značná poruchovost nových motorových lokomotiv řady T 478 (753) vedla k určitému prodloužení služebního nasazení řady 475.1. Stroje 475.1 vydržely v provozu až do roku 1980.
K lokomotivě se používaly tendry řady 932.3 a 935.0. Stroje sloužily v ČSD s některými změnami, jako bylo dosazení mechanických přikladačů nebo montování dyšny Kylchap, až do 80. let.