Hlavní obsah

Mosty přes Mikulášskou ulici se opraví v rámci stavby železničního uzlu

Novinky, Alena Lochmannová

Další etapu modernizace plzeňského hlavního nádraží zahájili v pátek 20. ledna zástupci státní organizace Správa železniční dopravní cesty, města Plzně, stavební firmy Metrostav a další hosté.

Foto: Magistrát města Plzně

Vizualizace budoucího stavu

Článek

Stavební akce "Uzel Plzeň, 2. stavba – přestavba osobního nádraží" zahrne také rekonstrukci mostů přes Mikulášskou ulici, v pondělí 23. ledna začne proto rozsáhlá výluka pro městskou hromadnou i ostatní dopravu. Místem projedou s omezením jen tramvaje.

Investorem přestavby plzeňského železničního uzlu je Správa železniční dopravní cesty, celkové náklady dosáhnou 1,3 miliardy korun bez DPH. Cílem je dokončení modernizace 3. nástupiště a kompletní obnova 5. a 6. nástupiště železniční stanice, dále také rekonstrukce mostů přes Mikulášskou ulici včetně celého přednádražního prostoru a tramvajové trati.

Město Plzeň této stavby využije k rozšíření a zahloubení Mikulášské ulice pod železničními mosty, na stavbě se bude podílet částkou zhruba 82,3 miliónu korun včetně DPH. Pátečního zahájení se za město zúčastnili primátor Martin Zrzavecký a jeho náměstci Petr Náhlík a Pavel Šindelář.

„Železniční uzel Plzeň je situován v centru města s hustou občanskou i průmyslovou zástavbou, s komplikovanou dopravní sítí a mezi dvěma řekami. Věřím, že Plzeňané i návštěvníci západočeské metropole vydrží necelé dva roky dopravních omezení a že přivítají lepší dopravu nejen na železnici. Díky celkové přestavbě dvou mostů přes Mikulášskou ulici, která bude i s tramvajovou tratí zahloubena, totiž dojde ke zlepšení také v městské hromadné a individuální dopravě,” uvedl generální ředitel Správy železniční dopravní cesty Pavel Surý.

„Cílem právě zahajované stavby je maximální zvýšení průjezdné rychlosti uzlem Plzeň až na 80 kilometrů za hodinu. Přinese též zjednodušení přístupu a zajištění komfortu cestujících, protože všechna nástupiště i přístupy na ně budou vybaveny výtahy umožňující pohyb osob s omezenou schopností pohybu a orientace,” řekl obchodní ředitel firmy Metrostav Milan Veselský.

Stavba si od 23. ledna vyžádá rozsáhlou dopravní výluku, úplná uzavírka Mikulášské ulice v oblasti hlavního vlakového nádraží bude platit pro veškerou silniční dopravu včetně autobusových a trolejbusových linek, potrvá až do září příštího roku. „Po dobu stavebních prací bude místo stavby průjezdné pouze pro kolejovou dopravu, tedy pro tramvaje,” řekl Jiří Ptáček, dopravně provozní ředitel Plzeňských městských dopravních podniků.

Město Plzeň této stavby využije k rozšíření a zahloubení Mikulášské ulice pod železničními mosty. „Tím dojde k zajištění požadované podjezdné výšky pod mosty a ke zlepšení šířkového uspořádání jízdních pruhů a chodníků,” vysvětlil David Malán z Odboru investic Magistrátu města Plzně.

Po dokončení stavby tak bude možné pod jižním mostem jezdit ve dvou jízdních pruzích, přičemž jeden bude sloužit pro přímý směr a jeden pro pravé odbočení z centra na most Milénia. Ve směru od Slovan bude vybudován samostatný jízdní pruh umístěný mimo tramvajové těleso. Most blíže k Americké ulici bude ve směru na Slovany rozšířen na tři jízdní pruhy. Ve směru do centra se počet jízdních pruhů měnit nebude.

Výběr článků

Načítám