Článek
Cílem je umožnit imobilním občanům uzavírat nebo rušit smlouvy, přepisovat majetek nebo udělovat plné moci k jistým úkonům z místa jejich bydliště či pobytu.
„Při úkonech spojených se smluvní administrativou je nutná buďto osobní přítomnost nebo předložení plné moci, kterou ale nelze bez osobní přítomnosti u notáře nebo v rámci Czech pointu na úřadech či poště vyřídit. Imobilním a špatně se pohybujícím občanům město nabízí tuto překážku snadno vyřešit, a to prostřednictvím služby ověřování podpisu v terénu. Je to takový mobilní úřad pro imobilní občany,“ řekl primátor Michal Pobucký.
„Z domova, nemocnice nebo jiných sociálních či zdravotních pobytových zařízení budou moci imobilní a špatně se pohybující občané jednak udělit plnou moc někomu ze svých příbuzných, například v souvislosti s převodem auta, převzetím dopisu nebo důchodu na poště, nebo možností disponovat s peněžními prostředky na účtu, ale také budou moci vypovědět smlouvy například ze spoření nebo pojištění nebo uzavírat darovací a kupní smlouvy. Jejich podpis na těchto dokumentech ověří, a tedy legalizují, zaměstnanci živnostenského úřadu magistrátu,“ doplnil náměstek primátora Jakub Míček.
Ověřování podpisu v terénu, tedy službu určenou pro imobilní občany a občany se sníženou pohyblivostí, lze objednat každý pracovní den na živnostenském úřadu magistrátu, který sídlí na ulici Radniční 1148 ve Frýdku, a to osobně nebo telefonicky na číslech 558 609 192, 777 921 809, 770 105 637 a 770 105 636.
Osoba, jejíž podpis na dokumentu bude úředník ověřovat, musí předložit platný doklad totožnosti (občanský průkaz, cestovní doklad, řidičský průkaz, …). „Za každý ověřený podpis bude účtován správní poplatek ve výši 30 korun,“ doplnil náměstek Míček s tím, že další náklady s touto službou klient nehradí.