Článek
V úterý 17. března od 11 hodin zahájil činnost edukativní stánek v mladoboleslavské Olympii (u prodejny DATART). Na speciálním fantomu si zde ženy stejně jako v loňském roce vyzkoušely, jak se samovyšetření provádí a také jak poznat, když se v prsu nachází něco, co tam nepatří.
Praktické zkušenosti i užitečné rady od odborníků mohou ženy získat denně od 11. do 19. hodiny, až do 29. března. V uvedeném období je navíc pro každou desátou ženu, která absolvuje instruktáž, připraven poukaz na 200 Kč od prodejny DATART.
„V předchozím ročníku využilo této možnosti na 4000 žen a dívek, které navštívily náš stánek v obchodních centrech po celé republice během naší road show,” uvedla ředitelka obecně prospěšné společnosti Dialog Jessenius Michaela Tůmová.
Informovala i o dalších možnostech, jak se dozvědět informace o správném postupu samovyšetření: „Naše speciální aplikace pro mobilní telefony nabízí nejen postup krok za krokem, ale je především praktickým pomocníkem, který ženy každý měsíc upozorní, že teď je ta nejlepší doba najít si deset minut na samovyšetření.“
Termíny road show:
17. 2. – 1. 3. 2015 PALLADIUM Praha
3. 3. – 15. 3. 2015 Quadrio Praha
17. 3. – 29. 3. 2015 Olympia Mladá Boleslav
14. 4. – 26. 4. 2015 Arkáda Prostějov
28. 4. – 10. 5. 2015 City Park Jihlava
12. 5. – 24. 5. 2015 Olympia Teplice
26. 5. – 7. 6. 2015 Fénix Praha
9. 6. – 21. 6. 2015 IGY Centrum České Budějovice
Preventivní projekt obecně prospěšné společnosti Dialog Jessenius probíhá ve spolupráci s Aliancí žen s rakovinou prsu. Patronkou kampaně je členka výboru České onkologické společnosti a přední česká onkoložka Doc. MUDr. Petra Tesařová, CSc. Mediálním partnerem jsou regionální Deníky VLP.
DIALOG JESSENIUS o.p.s.
Obecně prospěšná společnost Dialog Jessenius vznikla v roce 2009 s cílem rozšířit informovanost široké veřejnosti o závažných onemocněních, jejich průběhu a léčbě a tím zlepšit komunikaci mezi zdravotníky a pacienty i mezi pacienty a rodinnými příslušníky.
K hlavním projektům patří publikace edukativních DVD pod souhrnným názvem Průvodci onemocněním, která mají pomoci pacientům s onkologickým onemocněním překonávat těžkou životní situaci a připravit je na to, co je při léčbě čeká. Nová kampaň Ruce na prsa se zaměřuje na osvětu, prevenci a motivaci veřejnosti k zodpovědnému přístupu k vlastnímu zdraví a životu.