Článek
Řidiči, kteří chtějí jet ze Žižkova do Vysočan, většinou využijí ulici Pod Krejcárkem a následně ulici Novovysočanská. Část ulice Novovysočanská okolo benzínových pump a zahradní koleje byla ještě do poloviny ledna v katastrofálním stavu. Na silnici bylo tolik výtluků, že ani slalom mezi nimi nebyl možný. O to větší radost měli projíždějící řidiči v lednu, když teploty stouply vysoko nad nulu a TSK výtluky opravilo.
Už po prvním projetí ale radost značně opadne. Výtluky, kterých bylo na této silnici několik desítek, sice zmizely, ale místo nich po záplatování vznikly z výtluků malé kopečky. Zřejmě nekvalitně provedou prací a špatným uválcováním nového betonu.
Kopečky místo zpomalovacích prahů?
Po těchto kopečcích se určitě jezdí lépe než přes díry, ale jak dlouho? Každý kdo místem často projíždí, si určitě všiml, že se již objevily nové díry, které se každým týdnem rozšiřují.
Jeden řidič na místní benzínové pumpě prohlásil, že takto se teď budou opravovat všechny silnice, aby se nemusely dělat zpomalovací prahy. Další řidič poznamenal, že lepší aspoň takové opravy, než ty obrovské díry, jaké tam byly.
„Jednalo se o provizorní opravu výtluků pomocí studené obalované směsi. Máme dvě možnosti - buď tam nechat výtluky do jara, nebo je provizorně opravit - volíme tu druhou variantu, i když z estetického hlediska to nevypadá hezky,“ uvedl tiskový mluvčí TSK Tomáš Mrázek.
Podle něj oprava jednoho takového výtluku stojí několik stovek korun. V případě tohoto asi tři sta metrů dlouhého úseku to muselo být několik tisíc korun. Na jaře by měly přijít další opravy.
V Praze by se možná vyplatilo používat český stroj Silkotem, který umí opravovat silnice i v mrazu. Novinky o něm nedávno informovaly. Ušetří jak čas, tak i peníze.
„Uvažujeme o tom, že tuto firmu oslovíme, aby nám svoji technologii předvedla,“ doplnil Tomáš Mrázek.