Článek
„Jsme jediná soutěž v zemi, která už šest let každoročně pořádá krajské výběrové castingy po celém Česku. Hledáme charisma, ne ramínko na šaty. Chceme budovat značku životního stylu mladých dívek, nejsme „jen“ soutěží krásy," říká ředitelka soutěží Miss Junior Kateřina Hamrová.
Na druhou stranu nutno říct, že dívky si stále častěji na špatnou kvalitu různých soutěží krásy a upozorňují na problémy v modelingovém světě. „Dostala jsem se do finále jedné nejmenované soutěže časopisu pro teenagery. Současně s informací o postupu do finále mi byla předložena k podpisu exkluzívní smlouva s modelingovou agenturou. Pokud bych nepodepsala, nešla bych dál,“ konstatuje smutně čtrnáctiletá Veronika. “Přitom dosud jsem šla jednu přehlídku za dvě stovky a to bylo vše…“
"V České republice je dvě stě šedesát jedna registrovaných soutěží nesoucích v názvu Miss. A zhruba stejný počet se odhaduje v okruhu neregistrovaných soutěží tohoto tipu. K tomto mohu jen říct, že samozřejmě prestiž „missích“ soutěží je různá. Pokud pořadatelé chtějí renomé soutěže budovat, snaží se o získání ochranné známky. Například sama soutěž Miss Junior vlastní jen v České republice osmnáct ochranných známek. Na druhou stranu vyhlásit tak zvanou soutěž krásy může v podstatě kdokoli. Stejně tak i modelingové agentury si snaží zajistit ovečky do své státě, v podstatě jakýmkoli způsobem. A dívky chtivé úspěchu a slávy jsou často zaslepené krátkodobým úspěchem a podepíší cokoli, respektive jsou v určitou chvíli schopné čehokoli. Pokud toho druhá strana využije – zneužije… bývá následně už pozdě od nevýhodné smlouvy odstoupit," uvedla Kateřina Hamrová.
"Soutěž Miss Junior nediktuje, nezavazujeme dívky exkluzívními smlouvami. Soutěž dá dívce příležitost se zviditelnit. Je jen na ní, jak se dané příležitosti chopí. Pokud chce jít za svým cílem, Miss Junior jí pomůže „otevřít“ pomyslné dveře, které by jí, jako obyčejné dívce, zůstaly zavřeny,“ dodala ředitelka soutěží Miss Junior.