Článek
Numerologický systém, dle něhož se přednášející Jiří Bartoň orientuje v datu narození, vytvořili a rozvinuli v 15. století indičtí mystikové.
„Pracovali s filosofií, podle níž byly do jednotlivých čísel a číselných kombinací otisknuty hodnoty našich daností a "osobnostních zdrojů". Ty si pak v sobě a s sebou neseme celý život. Záleží ale současně na tom, "jak moc toho o sobě víme" a jak s těmito svými danostmi vědomě pracujeme,“ říká Jiří Bartoň.
„Datová mřížka ukazuje zdroje naší energie - co je pro nás prioritní a v jakém poměru,” uvádí Jiří Bartoň. „Numerologický výklad vychází z patnácti polí, v nichž se jasně zračí hodnoty osobních daností konkrétního člověka - síla jeho osobnosti a ega, sexuality, poměr submisivity a dominance, schopnost empatie, poměr inteligence a myšlení, talentové předpoklady a též schopnost tyto potenciály prosadit. Dále pak hodnota karmy, dědičného zatížení, síly vůle, duchovního napojení a další hodnoty, které lze z data tímto systémem vyčíst.”
Mgr. Jiří Bartoň (1977) je filmový historik, ale léta působil v brněnských divadlech nebo v Divadle Šumperk. V současné době hraje v několika inscenacích (Everyman, Leviatan, Pan Kaplan má stále třídu rád). Nedávno měla v pražském Divadle U22 premiéra komedie německého dramatika Davida Giesselmanna O klucích aneb Jsem kuchta, ve které vytvořil postavu státního zástupce Aschenbacha.
Jiří Bartoň se objevuje i v televizních seriálech Expozitura Atentát, Případy 1. oddělení, Modrý kód nebo Specialisté, ale zahrál si také ve slovenském seriálu Za sklom. V novém německém historickém filmu Ottilie von Faber-Castell představoval okultistu Aleistera Crowleyho. Historický kostým vyzkoušel rovněž v televizním filmu Jan Hus, v němž ztvárnil postavu Fridricha Braniborského.
Vystupuje rovněž ve vlastním šansonovém recitálu Staré filmové melodie. Přednáší na Mezinárodní konzervatoři Praha herectví a dějiny českého filmu. Je spoluautorem publikace Velká kniha herců první republiky a protektorátu, kterou před rokem vydalo nakladatelství Petrklíč.