Článek
Podle starosty Náchoda Jana Birke ale radnice nemůže ostrůvky zbourat, protože na ně poskytla dotaci Evropská unie. "Pokud bychom ostrůvky zrušili, museli bychom dotaci vrátit," řekl starosta.
"To je neuvěřitelný, zavřou přechod pro chodce, po kterém chodí denně několik stovek lidí do fabriky, a nedají žádnou náhradu kudy chodit," zlobil se bezradně vloni v létě Jaroslav Jung, stojící před zákazem vstupu chodců na přechod pro chodce u plaveckého bazénu.
Přidávají se další obyvatelé města, kteří nechápou, proč ještě nebyly postaveny přes silnici mimoúrovňové lávky pro chodce. Ty by se při každé opravě nemusely bourat jako ostrůvky, které brání objíždění opravovaného místa.
Také kamióny se vinou zákonu schválnosti většinou rozbíjejí vedle ostrůvků, čímž se stanou více než dvě třetiny šíře komunikace neprůjezdnými.
Není možné odbočit doleva
Ostrůvky také buď úplně blokují možnost zřízení odbočovacího pruhu doleva z mezinárodní silnice (na křižovatce u plaveckého bazénu), nebo odbočovací pruh zbytečně zkracují (pod hřbitovem ve Starém Městě). S možností dovolit dosud zakazované odbočení vlevo počítá návrh expertního týmu na dopravu.
Jde o to, aby vozidla nemusela jezdit jen rovně po E67 až ke kruhovému objezdu, ale aby řidiči měli možnost úniku z této trasy.
Na mezinárodní silnici v Náchodě už byla v minulosti vyzkoušena řada technických opatření pro zvýšení bezpečnosti. Mnohé úpravy vyvolaly podiv a kroucení hlavou obyvatelů města i řidičů. Některé se dostaly i do lidové tvořivosti - modře natřené pruhy i větší plochy uprostřed silnice (viz poslední snímek ve fotogalerii).
Žádná úprava ale očekávané výrazné zlepšení nepřinesla.