Článek
„Zavedení těchto individuálních schůzek samozřejmě znamená pro naše učitelky určitou pracovní zátěž nad rámec běžného provozu školy, pro děti a jejich další vývoj však má obrovský význam,“ uvedla ředitelka Mateřské školy Větrná Kamila Finková.
Stávající „zavedenou“ praxí mateřských škol bývají zpravidla pouze hromadné informační schůzky s rodiči vždy na začátku školního roku, kde se řeší organizační otázky spojené s docházkou do školy a jejími pravidly. Nemluví se zde tedy o dětech, jejich povaze, přednostech, slabých stránkách a podobně, ale jen o technických záležitostech jejich pobytu v MŠ. To je ovšem podle pedagogů z Větrné málo.
„Třetím rokem pořádáme individuální rodičovské schůzky ve třídách předškoláků a vzhledem k tomu, že se osvědčily, rozšíříme je nyní také do všech ostatních tříd bez ohledu na věk dětí,“ konstatovala Finková.
Hlavní důraz však zůstane v mateřské škole kladen především na komunikaci s rodiči předškoláků, dětí, které už letos čeká zápis do základní školy.
„S rodiči řešíme především stupeň zralosti dětí. V čem vynikají, kde mají ještě rezervy a kde případné problémy, kde mohou svým aktivním přístupem dopomoci tyto případné nedostatky svých dětí odstranit či omezit na minimum,“ poznamenala zástupkyně ředitelky Mateřské školy Větrná Jana Vostoupalová s tím, že učitelky při osobní předem dohodnuté schůzce poradí, co mohou doma se svými dětmi procvičovat a pomoci je tak připravit na úspěšný start základní školní docházky.
Vostoupalová v této souvislosti připomněla, že z úzké spolupráce rodiny a školy profitují samozřejmě především děti.
„Schůzky usnadní rodičům orientaci v přípravě dětí na povinnou školní docházku. Seznámí se s plány pedagogů při další práci s dětmi předškolního věku a mají možnost detailně konzultovat, zda jsou jejich děti schopné nastoupit do ZŠ, či nikoli,“ doplnila.
Mateřinka ve Větrné ulici, klidné lokalitě mezi dvěma velkými českobudějovickými sídlišti Máj a Šumava, je známá mimo jiné svým velmi aktivním přístupem k zavádění moderních metod výchovy a péče o nejmenší děti. Při svých aktivitách vychází z doporučení Státního zdravotního ústavu (SZÚ) a směřuje mimo jiné k získání certifikátu pro zařazení do národní sítě Škol podporujících zdraví (ŠPZ).