Hlavní obsah

Martin Matzke měl neúspěšný start do sezóny 2012

Novinky, Karel Kubeš

První podnik německého seriálu ADAC GT Masters, který se jel v sobotu 31. března na okruhu v Oscherslebenu, se odehrál za velmi proměnlivého a větrného počasí. Smolný víkend pro roudnického jezdce Martina Matzkeho začal již při středečních trénincích, kdy došlo k poškození vozu při nárazu do bariéry.

Foto: MM Racing

Martin Matzke v Oscherslebenu

Článek

Při prvním tréninku se objevila závada olejového výměníku, a ten musel být vyměněn během tréninku. Úvodní kvalifikaci startoval Fredrik Lestrup a svým výkonem si zajistil desáté místo na startovním roštu sobotního závodu. Martin Matzke ve druhé kvalifikaci s časem o desetinu rychlejším dosáhl na dvacátou startovní pozici nedělního závodu.

„Kvalifikace byla pro mě velice náročná, jelikož na trati se v době mých nejrychlejších kol pohybovalo hodně pomalejších vozů, a nebylo možné zajet rychlejší čas. Máme pouze osm kol na zajetí měřeného kola. Start sobotního závodu byl navíc ovlivněn deštěm, který na trať dopadl těsně před závodem, proto byla  náročná volba vhodných pneumatik. Ti, co startovali na suchých pneumatikách, na tom později vydělali, my jsme bohužel startovali na mokrých pneumatikách, a to znamenalo jednu zastávku v boxech navíc. Po návratu Fredrika na trať se suchými pneumatikami však došlo ke kontaktu s jiným závodním vozem a BMW našeho týmu opustilo na krátkou chvíli trať, tím jsme ztratili několik cenných pozic,“ posteskl si Martin. 

Po výměně jezdců při pravidelném střídání proběhlo vše podle plánu a Martin se vrátil na trať a jeho část závodu popsal později takto: „Od začátku jsem měl před sebou asi nejzkušenějšího závodníka v poli H. H. Frentzena - bývalého jezdce Formule 1. Pak mu na chvíli vypověděla službu elektronika, v ten okamžik jsem ho předjel. Jezdil jsem velmi vyrovnané časy, kdy jsem se často pohyboval v rozdílu mezi časy jednotlivých kol pouze o tři setiny. V závěru závodu jsem byl jedním z nejrychlejších vozů na trati, ale byla přede mnou bohužel velká časová ztráta, a tak jsem vůz dovezl pouze o příčku lépe, než mi ho předával Fredrik, a to na čtrnáctém místě.”

Nedělní start byl velice zběsilý a nebezpečný, proto Martin zvolil raději konzervativní způsob, ale ztratil tím několik pozic. V pozdějších soubojích došlo ke kontaktu s jinými vozy, a to bohužel narušilo nastavení vozu a zkomplikovalo i celý závod pro celý švédský tým WestCoast Racing, kde roudnický jezdec pojede německý seriál ADAC GT MASTERS s vozem s BMW Z4 GT3 EVO 2012.

„Po startu jsem dostal několik ran, což mělo vliv na sbíhavost pneumatik, tedy i na jízdní vlastnosti, a nebylo možné s vozem zajíždět časy, jaké jsem si představoval. Když došlo přede mnou ke kontaktu Astonu a Camara, tak jsem musel hodně zpomalit, abych do nich nenaboural, a toho využili soupeři zezadu, kteří měli více času na rozhodnutí, jakým směrem pojedou, a dva z nich mě předjeli. Mercedes Erika Janiše jsem se snažil držet za sebou, ale se zvětšujícím se opotřebením pneumatik jsem nemohl jet tak rychle jako oni. Erik mě v jedné zatáčce předjel a to, co se stalo vzápětí, dosud nechápu. Z neznámých důvodů zatočil na můj vůz a narazil mi do předního kola, a tím došlo k poškození spojovačky a následnému konci celého závodu. Tohle hodnotím ze strany Erika jako velice nesportovní,” dodal Martin.

Další podnik prestižního podniku se jede 4. května v Nizozemsku.

Výběr článků

Načítám