Hlavní obsah

Markéta Hrubešová si v OC Fénix vyzkoušela samovyšetření prsu

Novinky, Kateřina Martykánová

Jak se provádí samovyšetření prsu, si mohou od 4. února vyzkoušet ženy a dívky v dalším obchodním centru, kam zavítal Dialog Jessenius se svojí preventivní kampaní Ruce na prsa. V pražském nákupním centru Fénix bude edukativní stánek se speciálním modelem prsou k dispozici až do 16. února.

Foto: Dialog Jessenius
Článek

Jednou z prvních žen, která zde prošla odbornou instruktáží, byla v úterý 4. února herečka Markéta Hrubešová. Ta s sebou na stánek vzala i maminku a dceru, které si taky na modelu prsou mohly vyzkoušet, jak se samovyšetření provádí, ale také jak poznají, když se v prsu nachází něco, co tam nepatří.

V Horní pasáži nákupního centra Fénix (vedle obchodu Camaieu) mohou ženy a dívky získat praktické zkušenosti i užitečné rady denně od 11.00 do 19.00 hodiny. Kromě toho si navíc ještě odnesou slevové kupóny do vybraných obchodů.

Nákupním centru Fénix je další zastávkou edukativní roadshow k projektu Ruce na prsa, který obecně prospěšná společnost Dialog Jessenius společně s Českým výborem Mezinárodní asociace nákupních center ICSC zahájila v září loňského roku s cílem upozornit na vysoký výskyt rakoviny prsu u nás.

„Při loňských návštěvách v obchodních centrech ve velkých městech využilo možnosti vyzkoušet si samovyšetření už více než 1100 žen, z nichž třetina přišla do centra cíleně právě na náš stánek,“ uvedla ředitelka Dialogu Jessenius Michaela Tůmová. „Ženy vítají hlavně možnost získat pohmatovou zkušenost, aby věděly jaký útvar v prsu hledat, a také informace, kam se v případě nálezu obrátit pro pomoc,” dodala.

O kampani Ruce na prsa:

Rakovina prsu je u nás v současné době nejčastějším zhoubným onemocněním žen. V ČR žije 72 000 žen s touto diagnózou a každý rok jich přibývá skoro o 7000.

„Úspěšnost léčby je přitom při včasné diagnóze daleko lepší a léčba méně zatěžující,” uvádí přední česká onkoložka docentka Petra Tesařová a dodává: „Stačí opravdu málo, aby se běžnou a pravidelnou součástí péče o naše tělo stalo každý měsíc samovyšetření prsů, které může zachránit život.“ 

Cílem kampaně, s níž přišly samy pacientky, je upozornit na vysoký výskyt rakoviny prsu u nás a snaha ukázat ženám, jak mají správně postupovat při samovyšetření. S edukativní roadshow zavítá Dialog Jessenius během roční kampaně do 18 obchodních center po celé ČR.

V rámci kampaně, která doprovází tuto road show, zachytila mladá fotografka Petra Ficová ženy zdravé i nemocné. Ty, které našly odvahu podělit se prostřednictvím fotografií o svůj příběh a staly se inspirací pro ostatní ženy. 

S projektem Ruce na prsa se mohou ženy setkat nejen v obchodních centrech, ale třeba při přednáškách v sídlech sokolských organizací pro celé ČR nebo také v čekárnách gynekologických ordinací prostřednictvím krátkého instruktážního videa, v němž Martin Stránský (český Dr. House) radí mladé dívce, jak při samovyšetření postupovat. 

Související témata:

Výběr článků

Načítám