Článek
Původní název Zkrocení zlé ženy je v úpravě studia Dialog poněkud pozměněn, protože jak říká režisér Karel Hoffmann, „dnes sotva může být Petruccio ‘krotitelem’, aniž by někde uvnitř viděl v Kateřině ne zlou štěknu zasluhující hulákání a bič, ale ženu mající blízko k jeho nátuře a jeho humoru.“
A o tom to vlastně je – o dceři na vdávání, která vystrkuje ostny, protože v mužích okolo sebe vidí jen tupce a hrubiány. Když jí jednoho dne zastoupí cestu již trochu postarší chlap, který si ale co do prostořekosti, důvtipu a slovních obratů s Kateřinou pranic nezadá, dívce náhle dojdou slova a ona ani nestačí nesouhlasit se sňatkem, který její otec okamžitě stvrzuje.
A tak je vržena do nového světa, světa manželství se starým mládencem, který studoval, žil a pil tak dlouho, až věk pokročil a jmění od otce začalo vykazovat nulu, ve sňatku tedy vidí jedinou možnost jak přijít „zadarmo“ k určitému jmění. A tito dva nyní musejí sdílet stůl i lože.
V manželství to tak chodí, že vedle sebe celý život žijí dvě odlišné lidské bytosti, které se po celou dobu vzájemného soužití učí toleranci, pochopení, lásce a pokoře. A nejinak je tomu u Kateřiny a Petruccia.
„Petruccio tedy ‘nekrotí’ Kateřinu. Strhává, koneckonců společně s Shakespearem, ‘slupku’ a nalézá pravou Kateřinu. Ta […] pochopena pochopila, a proto může na závěr s šibalským úsměvem splnit manželův ‘rozkaz’. Konečně je spojuje víc než čertovský záblesk v jejich očích…“ doplňuje Hoffmann, který sám v inscenaci vystupuje v roli Petruccia.
Od nové sezóny nalezlo Divadelní studio Dialog útočiště ve staronových prostorech Stadionu na Kounicově ulici 22 (bývalé G-studio), jehož záměrem je sdružovat a zastřešovat kulturní snahy různých menších divadel a amatérských souborů.
V nejbližší době můžete tuto inscenaci shlédnout v úterý 30. listopadu. Více informací o studiu spolu s aktuálním programem představení najdete na webových stránkách studia http://web.dsdialog.org.

Závěrečná hromadná scéna. Foto: Hana Čechová.