Článek
Rada Města Kralupy nad Vltavou čerstvě schválila, že v případě nenadálé námrazy a náledí mohou posypová a úklidová vozidla Technických služeb města nově provádět posyp ledovky či úklid sněhu rovněž na klíčové části hlavní průjezdní komunikace městem, a to mezi světelnou křižovatkou Na Františku až po semafor na křižovatce ulic Mostní / Třebízského v Lobečku.
Město tyto případné mimořádné posypy a úklidy, které mají během možné kalamity umožnit vozidlům zejména bezpečné překonání Masarykova mostu, pokryje ze svých prostředků.
Celou trasu hlavního průtahu městem, silnice 2. třídy II/101 (přes most) a II/240 (směr Velvary) však bude nadále uklízet i opravovat SÚS - Správa a údržba silnic, a to v celé jejich délce.
Moudré usnesení městských zastupitelů tedy umožňuje jak provedení zásahu, tak chrání řidiče posypového nebo úklidového vozidla. Ten by jinak v případě sebemenší nehody a způsobené škody, což se na ledovce a sněhu může velice snadno stát, mohl být sankcionován (hlavně finančně, a to včetně možné spoluúčasti při náhradě škody), pokud by prováděl posyp nebo úklid na vlastní pěst a mimo určený prostor.
I jen poškrábaný bok či promáčknutý blatník zejména u vozidla vyšší třídy totiž může dnes při opravě v autorizovaném servisu vyjít na dlouhé desítky tisíc korun.
Usnesení Rady Města Kralupy bylo vyvoláno neblahou zkušeností z poloviny listopadu letošního roku, kdy v jednom z mrazivých dnů došlo k několikahodinovému totálnímu kolapsu hlavního průjezdu městem - příčinou tehdy byl neprůjezdný Masarykův most kvůli neošetřené ledovce.
O přípravě Technických služeb města na letošní zimu pojednává jedna z posledních reportáží Kralupského televizního zpravodajství.