Článek
Název výstavy Ourobora parafrázuje starodávný symbol hada (Ouroboros) pojídajícího svůj vlastní ocas, který představuje věčný koloběh života, propojení protikladů, vysvobození, nesmrtelnost a samozrození. Ourobora pojídá symboly a ikony skrze sebe sama. Dává nám tak nahlédnout do mnohovesmíru, jehož středem prochází matriarchální převrat a nastolení rovnováhy. Na začátku nového konce pak stojí příchod metapunku a znovuzrození androgynity.
Instalaci, která v sobě spojuje video, fotografii, zvuk a prostorovou intervenci, vytvořili Petra Hermanová, Teri Varhol a JonEirik Boska pod hlavičkou kolektivu Fathermother. Hermanová a Boska jsou členy skupiny Fiordmoss, se kterou na podzim roku 2017 vydali album Kingdom Come. Kromě fotografie na přebal desky Varhol například natočila videoklip pro skladbu Motherland.
Výstava vytvořená pro Galerii Kaple volně navazuje na tuto spolupráci i na zmíněné album, jehož ústředními textovými motivy jsou rituály, modlitby a mezilidské vztahy. Boska při ozvučování instalace čerpá z jednotlivých vrstev alba, které nejprve podrobuje absolutní dekonstrukci a tyto fragmenty následně transformuje ve zvukový objekt odkazující k ordináriu (neproměnné části hudební mše).
Obě umělkyně studovaly na Fakultě výtvarných umění v Brně v Ateliéru intermedií pod vedením Václava Stratila. Petra Hermanová, původem z Valašského Meziříčí, nyní žije v Berlíně, kde se kromě hudby věnuje animacím, které prezentuje například jako projekce ke koncertům, a tvorbě videoklipů.
Teri Varhol působí v Londýně a věnuje se experimentálnímu filmu, fotografii a tvorbě vizuálů pro hudební producenty. JonEirik Boska, norský bubeník a producent, má vlastní sólový projekt a vytváří zvukové realizace v rámci různých projektů, jako třeba improvizované hudební doprovody k němému filmu. Fathermother Collective funguje jako volná platforma kolem skupiny Fiordmoss pro hudebníky a výtvarné umělce, které spojuje spolupráce v rozličných konstelacích. Kolektiv vydal několik nahrávek a nepravidelně pořádá různé akce.