Hlavní obsah

Koncem března bude opět omezen provoz na zlínském nadjezdu

Novinky, Vlastimil Langer, PhDr.

Zlínský kraj jako správce komunikace, zhotovitelská firma, policisté, dopravní úřad, provozovatel městské hromadné dopravy se již dohodli na postupu prací při pokračování rekonstrukce nadjezdu v Gahurově ulici ve Zlíně.

Foto: Vlastimil Langer, PhDr.

Nadjezd v Gahurově ulici čeká druhé pokračování rekonstrukce.

Článek

„Východní polovina nadjezdu se rekonstruovala v loňském roce,“ informovala krajská tisková mluvčí Renata Janečková.

„Dopravní omezení při rekonstrukci západní poloviny zlínského nadjezdu budou podobná jako v loňském roce. Motoristé budou projíždět po mostě ve dvou jízdních pruzích, tentokrát po již opravené vozovce. Uprostřed zůstanou betonová svodidla a za nimi bude stavební firma pracovat na rekonstrukci opačné strany nadjezdu. Při jízdě ve směru od Jižních Svahů bude opět platit zákaz odbočení vlevo do Vodní ulice,“ uvedl ředitel Ředitelství silnic Zlínského kraje (ŘSZK) Bronislav Malý.

Stavební práce na nadjezdu začnou v polovině března budováním nové kanalizace pro odvodnění mostu. „Motoristé projíždějící přes nadjezd zaznamenají první omezení až od 27. března, kdy bude na vozovce kvůli přípravným pracím uzavřen jeden středový jízdní pruh. Režim převedení veškeré dopravy do dvou jízdných pruhů na východní straně nadjezdu začne 3. dubna a potrvá do 6. srpna,“ pokračoval ředitel ŘSZK.

Na rekonstrukci vlastního mostního tělesa naváže v době od 7. do 20. srpna rekonstrukce krátkého silničního úseku mezi nadjezdem a křižovatkou Gahurovy ulice s ulicí Vodní, včetně této křižovatky. Pro oba směry jízdy bude platit zákaz odbočování do ulice Vodní. Frézování starého povrchu a pokládka nového bude probíhat zpravidla v jednom uzavřeném jízdním pruhu. V této době bude výjezd od autobusového nádraží možný pouze ve směru na Dlouhou ulici.

V době od 4. do 30. září se silniční mechanismy přesunou na dvousetmetrový úsek Gahurovy ulice mezi nadjezdem a Baťovou vilou. Také zde bude probíhat rekonstrukce vozovky za dočasného uzavření jednoho nebo nejvýše dvou jízdních pruhů.

„Souběžně s pracemi na vozovkách bude stavební firma v době od 26. června do 4. září pracovat na sanaci spodní části mostu. Tyto práce se silničního provozu na mostě bezprostředně dotýkat nebudou. Vyžádají si však výluky na železniční trati ze Zlína do Vizovic a omezení provozu na komunikaci pod mostem,“ doplnila Renata Janečková.

Veškeré stavební práce na rekonstrukci nadjezdu by měly být hotovy do konce října 2017.

Rekonstrukce nadjezdu patří mezi největší investiční akce na krajské silniční síti v letech 2016–2017. Zhotovitelem stavby je sdružení Společnost KKS + FIRESTA + REPONT pro zakázku Most Zlín. Smluvní cena za tuto zakázku činí 53,510 miliónu korun (vč. DPH). Stavba je financována s využitím dotace v rámci Integrovaného regionálního operačního programu. Dotace IROP se předpokládá ve výši 85 procent z uznatelných nákladů, dalších 5 procent prostředků poskytuje státní rozpočet. Zbývající náklady hradí Zlínský kraj prostřednictvím ŘSZK.

Důvodem rozsáhlé opravy nadjezdu byl zhoršující se technický stav nosné konstrukce včetně izolace a spodní stavby mostu a nevyhovující stav povrchu vozovky, který má dopad na bezpečnost a plynulost silniční dopravy. Most byl postaven v roce 1986. Podle dopravních průzkumů po něm projede každý den přes 17 000 vozidel.

Související témata:

Výběr článků

Načítám