Článek
Ken Hensley (nar. 1945) se hudební branží toulá již pěknou řádku let. V úvodu večera zmínil, že slaví letos padesát let činnosti na koncertních pódiích. Kromě hraní se současnou kapelou Live Fire vystupuje i se sólovým programem.
Kromě hudby má v programu své místo i mluvené slovo, a to jak Kenovy komentáře k okolnostem vzniku skladeb, tak reakce na dotazy posluchačů. I proto byla přítomna překladatelka, aby komunikace mezi pódiem a hledištěm nikterak nevázla. Přes výzvu: „Můžete se ptát na všechno, na vše kolem drog, sexu a rock´n´rollu,“ došlo především na hudební oblast. Dotazy na Hensleyho kokainové období mu nahrály na věrohodnou autentickou protidrogovou osvětu, danou vlastní trpkou zkušeností, přinášející rozpad mnoha vztahů, včetně těch rodinných. O sexu se nemluvilo, „jen“ o vztazích a jejich motivaci k některým písním.
Hensley předeslal, že bude hrát skladby ze „včera, dnes a zítra“ a tudíž hrál jak uriášovskou klasiku, tak kompozice ze své sólové tvorby i ukázku z připravovaného alba, na které bude v Londýně právě podepisovat smlouvu.
V klubovém programu Hensley, do paměti fanoušků zapsaný především jako hráč na Hammond organ, představil známé skladby v jejich prvotní syrové podobě, povětšinou za doprovodu kytary, některé pak hrané na keyboard Roland s úsporným použitím klavírního rejstříku, mixovaného místy s plochou nevýrazných smyčců. Byl to takový pohled do dílny mimořádně invenčního autora, trochu snad zarážející byly občasné zbloudilé tóny na klaviatuře i přehmaty na kytaře u muzikanta, kterého vesměs dlouhovlasí tazatelé z řad publika uctivě zdravili „Mistr Ken“.
Tyto drobné prohřešky vynahradila Hensleyho upřímnost, otevřenost a komunikace s publikem, které se dozvědělo spoustu zajímavých informací ze zákulisí tvorby i života legendární rockové superstar. Decentně přešel obecně známou latentní nevraživost mezi ním a současnými Uriah Heep pod taktovkou kytaristy Mika Boxe, nevyhýbal se odpovědím na rozpory autorství ohledně podílu baskytaristy Marka Clarka u skladby Wizzard, pohovořil o svých cestách světem, končících usazením ve Španělsku, zodpověděl dotaz na důvod pojmenování alba Salisbury atd.
Někdy to vypadalo, že trochu poupravuje skutečnosti - např. to, že během amerického turné Uriah Heep s kapelou Sha Na Na se z dlouhé chvíle učil na kytaru mírně nekoresponduje s tím, že již dřív na ni hrál např. v The Gods či Toe Fat. Závěrečná Lady in Black byla vskutku finální skladbou večera, očekávaný přídavek se nekonal, zato se Hensley plně nabídl k dispozici a osobnímu kontaktu při následné autogramiádě.
Kena dovezla plzeňská agentura Ozzy a Potkan, které ho i s vikingskou kapelou Live Fire představila u nás na třech koncertech koncem loňského října, další větší akcí tohoto pořadatele bude koncert Iron Butterfly 11. března v Praze
Galerie fotografií a video: www.transfernet1.wz.cz/ken.htm