Článek
Symfonický orchestr a finální sbory pod dohledem autora se natáčely v těchto dnech.
Dobrá hudba, to je základ úspěšnosti dobrého muzikálu. Velmi důležité je, aby měl autor důvěru a volnou ruku od scénáristy a režiséra a měl i dost času na tvorbu. Jenže produkce oslovila Jirku Škorpíka v únoru, a když má být premiéra již v říjnu, tak to zvládne jen opravdový mistr. Pro autora to byl opravdu tvrdý oříšek. V muzikálu se střídají veškeré styly od balad přes vážná dramatická témata i humorná čísla, folklorní, tango nebo moderní věci.
Autor hudby Jiří Škorpík o vzniku a finalizaci muzikálu nám řekl několik zajímavostí. „Zdeněk Zelenka neměl žádnou konkrétní představu o hudbě, dal mně naprostou tvůrčí svobodu. V muzikálu je 60 skladeb půlminutových i šestiminutových. Ve studiu „A“ v ČT jsme natáčeli klasický sbor s 25 členy státní opery a Národního divadlo s dirigentem Františkem Štěrbákem. Každou skladbu nazpívali dvakrát, takže vznikl 50 hlasový sbor. To je nádherný zvuk.”
Dále uvedl: „Dnes jsme se potkali tady s Kateřinou Brožovou, zpívá velmi dobře, je čistá, rytmická a má to i sladěné s pohybem, je vyloženě jevištní člověk. Hudba se mně tvořila hezky, scénář je napsaný velmi vtipně a se Zdeňkem Zelenkou se mně spolupracuje skvěle,” dodal Škorpík
Do studia se přišla s Jirkou Škorpíkem poradit Kateřina Brožová, která hraje v muzikálu jednu z hlavních rolí – starostku. Je to již její čtrnáctý muzikál, takže má bohaté zkušenosti. Je vystudovaná herečka a zpěv jí provází celým životem. Během chvilky se rozhodla, že si se sborem také zazpívá.
„Jirka Škorpík je podle mě geniální autor, napsal muziku, která je nápaditá, nabitá emocemi i změnami rytmu, ale zároveň je to náročná muzika. Celé představení bude plné krásných hudebně tanečních čísel a má v sobě zajímavou myšlenku. To diváci ocení. Moje role je o manipulaci, kde se mně původní moc vymkne z rukou. Je to lehká nadsázka a komedie, a to mně na tomto muzikálu baví,” popsala Kateřina Brožová vztah k muzikálu Doktor Ox.
Tento muzikál je vtipnou parodií na současný svět, který důvěrně známe, inspirovaná povídkou Julese Verna. V komedii se střetnou dva myšlenkové světy, přináší s sebou varování před zneužitím vynálezů původně určených k pokroku a snahy ovládnout myšlení lidí.