Článek
Karlovarskou Veteran Rallye pořádá každoročně o prvním srpnovém víkendu Veteran Car Club Karlovy Vary s Autoklubem České republiky. Letos se konal již 14. ročník populární jízdy historických vozidel Karlovými Vary a okolím. Rallye byla třídenní.
V pátek 1. srpna si historická auta udělala výlet a předvedla se na zámku v Chyši. Pro návštěvníky byl připraven nostalgický fotokoutek a soutěže pro děti. Od 16. do 19. hodiny na zámku zahrála swingová kapela.
Sobota 2. srpna byla dnem soutěžním – dokonce hned ve dvou etapách.Start první etapy byl v 9:00 u hotelu Marttel a cíl ve 14:30 u hotelu Thermal v Karlových Varech.
Na 80 kilometrů dlouhé trati projely posádky veteránů kontrolami u hotelů Imperial a Richmond, v Radošově, pokračovaly přes Bor, Ostrov, Hroznětín, Pernink, následovaly další průjezdní kontroly v Abertamech, na Hřebečné a Božím Daru a na Fichtelbergu na německé straně Krušných hor jako nejvyšším bodě závodu (1206 m n. m.), vracely se přes Boží Dar, Horní Blatnou, Nové Hamry, Nejdek, Mezirolí, Novou Roli, Božíčany, Chodov Mírovou a Počerny do Karlových Varů.
Jednou ze zastávek první etapy Karlovarské Veteran Rallye byla i ta ve WITTE Nejdek. Na dvoře firmy již od časného dopoledne byla připravena parta pořadatelů a pult se soutěžním úkolem – testem zručnosti pro posádky veteránů. Úkolem bylo vybírat z krabičky a zasunout co nejrychleji 25 malých kovových válečků obrácených nahoru stejným koncem (jeden konec byl plochý, druhý s důlkem) do připravené matrice s otvory – to všechno pouze jednou rukou a maximálně za 60 sekund.
První veterán – modrý Cadillac 55 Phaeton dorazil v 11:35. Byl to opravdu nádherný kus! Na další automobily si diváci museli počkat do půl jedné. Později už se firemní dvůr průběžně plnil veterány - automobily i motocykly, takže bylo pořád co obdivovat a fotit.
Soutěže FIVA (Federation Internationale Vehicules Anciens – Mezinárodní federace starých vozidel) se zůčastnily tyto značky: BSA 770 E28 sidecar BAF (1928), Cadillac 55 Phaeton (1917), Buick Touring E s otevřenou karoserií (1918), Aero 662 Roadster (1930), Rolls Royce 20/25 Boat Tail Speedster (1930), Opel Kapitan Cabrio (1939), Rolls Royce Wraith Hooper Lim. (1939), Škoda 450 Roadster (1958), Tatra 603 Sedan (1962), Volga GAZ 21 M Sedan (1965), Škoda 1000 MB Sedan (1967) a Alfa Romeo Spider 2000 (1977).
Po půl druhé dorazila hlavní část soutěžících a dvůr WITTE Nejdek se zaplnil do posledního místečka. Celkem tudy projelo přes sto historických vozidel a přišly na tři stovky zvědavých diváků.
V 16:30 od hotelu Thermal odstartovala druhá etapa závodu.
V neděli 3. srpna Karlovarskou Veteran Rallye pak uzavřelo slavnostní defilé historických vozidel v centru lázeňského města a jejich jízda do Lázní Jáchymov.
Akci finančně podpořily Integrovaný operační program, Evropský fond pro regionální rozvoj, Agentura CzechTourism, Ministerstvo pro místní rozvoj ČR a spousta dalších firem a institucí.