Článek
Všechna velká česká města se tímto tématem zabývají a hledají nástroje, jak danou situaci řešit, Plzeň nevyjímaje. Problematice lidí bez domova se věnuje systematicky a dlouhodobě.
„Máme vypracovaný akční plán nejen proto, že se bezdomovci stávají koloritem daných lokalit, ale zejména proto, že o kvalitě společnosti nejlépe vypovídá to, jak se stará a jak zachází se svými nejslabšími,” uvedla Alena Hynková, vedoucí odboru sociálních služeb plzeňského magistrátu.
Cíleně na dobu adventu připravilo město kampaň s názvem Řešení existuje…. V podobě velkoplošných plakátů na 40 zastávkách městské veřejné dopravy v Plzni začne 1. prosince a potrvá do konce roku.
„Naším záměrem je objektivně informovat veřejnost o tom, jak se město Plzeň problému bezdomovectví intenzivně věnuje, že má dostatečně kvalitní síť služeb pro lidi bez domova a že když člověk z ulice skutečně chce svůj život změnit, tak má možnost,” řekla Eva Herinková, náměstkyně primátora pro oblast školství a sociálních věcí.
Autorem unikátních fotografií je Jaroslav Hausner, člen Unie výtvarných umělců, společně s Vladimírem Křivkou.
„Plakáty mají obrovskou výpovědní hodnotu, ukazují realitu v nezkreslené syrovosti. Bohužel, i tento svět patří do naší společnosti a je třeba mu věnovat stejnou pozornost jako zdravotně postiženým, slabým, týraným nebo opuštěným. Osobně jsem byla nadšená z toho, že se někomu podařilo zachytit bezdomovce bez patetičnosti a stylizované lítosti. Jen s realistickou snahou ukázat plzeňské veřejnosti kontrast, na jedné straně člověk bez pomoci a na té druhé člověk v záchranné síti,” dodala Alena Hynková.