Článek
Odborného semináře a pracovního setkání se v rámci zahajovacího dne letošního podzimního Gastrofestu zúčastnila zhruba stovka specialistů na cestovní ruch z celých jižních Čech i sousedních regionů.
„Tato setkání se ukázala jako nesmírně důležitý zdroj informací. Jednotlivé subjekty se zde detailně seznámí s projekty, akcemi či produkty, které mohou sloužit propagaci jejich vlastních aktivit. Mají rovněž příležitost navázat přímé kontakty se zástupci jednotlivých turistických oblastí, destinačních managementů i konkrétními produktovými manažery centrály, což následně usnadní vzájemnou komunikaci. Získají také podrobné informace, kde a jakým způsobem mohou našim prostřednictvím své služby nabízet a propagovat,“ uvedl ředitel Jihočeské centrály cestovního ruchu Jaromír Polášek.
První podobné setkání, jehož cílem bylo formou prezentací informovat odbornou veřejnost a podnikatele v oblasti cestovního ruchu o aktivitách JCCR se uskutečnilo v roce 2015.
„Staronovým a prověřeným hlavním marketingovým tématem pro rok 2019 zůstávají Jižní Čechy Pohodové,“ prozradil Polášek s tím, že vedle pokračování ve stávající nabídce produktového portfolia z let 2017 – 2018 tvořeného tématy: Památky, Rodinná dovolená, Pivní stezky, Aktivní dovolená, Běžecké trasy, Filmová místa, Wellness a relaxace, Rybářské zážitky, Myslivecké zážitky a 20 pěších výletů, bude produktové portfolio JCCR pro rok 2019 nově rozšířeno o: Pohodový venkov, Regionální produkty, Vozíčkář vozíčkáři po jižních Čechách, Židovské památky, 16 příběhů znovuzrozených památek v Jihočeském kraji po roce 1989 a 10 nových pěších výletů.
Velkou pozornost věnovali zástupci JCCR také nejvýznamnějším vlastním výstavním a odborným akcím, mezi nimiž bude v příštím roce například velká květnová prezentace regionu jižní Čechy v hornorakouském Linci Südböhmen zu Gast in Linz 2019 (16. – 18. 5. 2019), dubnový veletrh cestovního ruchu Travelfest 2019 a konference TravelCon 2019 na výstavišti v Českých Budějovicích (26. – 28. 4. 2019) či Travel Trade Day 2019, který pořádá ve dnech 8. – 9. dubna 2019 spolu s JCCR agentura CzechTourism v českobudějovickém Clarion Congress Hotelu.
„Samozřejmě nezapomněli na prezentace již zahájených přeshraničních projektů JCCR – Zlatá stezka, Eurovelo 13 a Památky žijí. Nechyběla ovšem ani prezentace projektu Vltava – etapa 1, jehož cílem je vytvoření nového nadregionálního produktu cestovního ruchu spojující Jihočeský a Středočeský kraj prostřednictvím toku řeky Vltavy,“ zdůraznil Polášek.
Jihočeská centrála cestovního ruchu je příspěvkovou organizací zřizovanou Jihočeským krajem, která využívá dotace, příspěvky a granty z nejrůznějších zdrojů na podporu cestovního ruchu, s jejichž pomocí vytváří produkty cestovního ruchu, rozvíjí turistickou infrastrukturu, kulturu v regionu a spolupráci s příhraničními regiony Horního a Dolního Rakouska a Bavorska.