Článek
V kazašské metropoli se v rámci této tříměsíční výstavy očekává od 10. června do 10. září až šest miliónů návštěvníků.
„Cílem je oslovit nejen Kazachstán, ale celý středoasijský region, tedy Kyrgyzstán, Tádžikistán, Uzbekistán, Turkmenistán, ale i další země. Je třeba připomenout, že na Expu se bude prezentovat celkem 110 států, takže jde o velkou obchodní příležitost i možnost k navázání nových kontaktů a různých forem spolupráce,“ uvedl ředitel Jihočeské centrály cestovního ruchu (JCCR) Jaromír Polášek.
V Jihočeské misi, která se do Astany vydá na přelomu července a srpna, nebudou chybět zástupci krajské samosprávy, cestovního ruchu, obchodní a podnikatelské sféry. „My konkrétně se zde spolu s CzechTourismem zúčastníme velkého setkání organizací působících v cestovním ruchu z celého světa,“ připomněl Polášek.
Cesta do Astany je obrovskou příležitostí pro obchodníky obecně. Kazachstán disponuje Celní unií s Ruskem a Běloruskem i transportním potenciálem mezi hlavními zeměmi skupiny BRICS, Ruskem a Čínou. Je současně klíčovou zemí na trase takzvané, více než devět tisíc kilometrů dlouhé Hedvábné stezky, legendární obchodní spojnice mezi Evropou a Čínou, která v minulosti procházela napříč celou Asií ze Středomoří až do samotného srdce Číny.
Podle koordinátora speciálních programů české účasti v Astaně Františka Masopusta by nikdo neměl kazašské EXPO podceňovat. „Všichni, kdo sem přijíždí v pozici účastníků, či jako návštěvníci, mají jednoznačně na mysli právě marketingové a prodejní cíle svých společností,“ zdůraznil na stránkách TradeNews Masopust.
Ti, kdo se chystají do Astany v oficiálních termínech, mohou využít kompletního zázemí a služeb domovského avilonu. Kamil Krupka, jednatel cestovní kanceláře Quicktour, která je partnerem a oficiálním touroperátorem českého zastoupení na EXPO 2017, v této souvislosti poznamenal, že hlavní termíny jsou vázány především na Český den pořádaný 15. července.
„Cestovní balíčky obsahují letenky, ubytování, transfery, průvodcovské a překladatelské služby, včetně zajištění možnosti prezentace firmy v rámci českého pavilonu,“ zdůraznil Krupka. Quicktour při přípravě jednotlivých výjezdů do Kazachstánu úzce spolupracuje s kazašským velvyslanectvím v Praze, Ministerstvem průmyslu a obchodu ČR, Svazem průmyslu a dopravy ČR, komisařem české expozice v Astaně Janem Krsem i agenturami CzechTourism a CzechTrade.
Jde například o pětidenní pobyt v Astaně, spojený s návštěvou výstavy, prohlídkami hlavního města a jeho okolí, od 13. do 17. července, či devítidenní pobyt ve dnech 13. až 21. července, rozšířený o návštěvu bývalého hlavního města Kazachstánu Almaty, dříve Alma Aty, a další zajímavosti země. Atraktivní je dvanáctidenní pobyt od 5. do 16. září, který vedle návštěvy výstavy EXPO, Astany, Almaty a dalších míst v Kazachstánu, zahrnuje i šestidenní cestu po Kyrgyzstánu.
Další informace na www.expo2017.com a www.quicktour.cz