Článek
Asi nejdojemnější fotografii v kalendáři na příští rok má mistr Evropy 2008 v krasobruslení a hlavní hvězda nové show na ledě Jen počkej, zajíci Tomáš Verner, který je zachycen s usměvavým miminkem. Také další významní sportovci a olympionici, jako je fotbalista Jan Koller, hokejista Jakub Kovář či lyžařka Kateřina Neumannová mají svou fotografii s dětmi.
Kalendář vznikl v produkci Agentury Verona. Zachycuje 12 černobílých fotografií jihočeských sportovních osobností. Ústřední téma je vnitřní síla člověka vybízející k vůli bojovat.
Do projektu se zapojili: motokárista Jindřich Vácha, fotbalisté Roman Lengyel s Jiřím Kladrubským, Tomáš Nouza s Josefem Strakou, HC Motor - Roman Turek, Aleš Kotalík, Petr Sailer, Stanislav Bednařík, Radek Bělohlav, VK Jihostroj - Petr Zapletal Filip Habr, Robert Hupka, Vladimír Sobotka, tenista Lukáš Dlouhý, Jakub Říha za bikecross a skokan na lyžích Jan Matura.
„Bylo mi velkým potěšením a ctí zúčastnit se tak ušlechtilé akce. Focení bylo výborné, byl jsem totiž obklopen profesionály, jak Petr Lusk za fotoaparátem, tak můj parťák (malý Standa) dobře věděli, co dělají. Jediným amatérem jsem zůstal já, vydal jsem ze sebe maximum tak, abych zbytek týmu nezklamal. Focením pro mne projekt teprve začal a už teď se těším na své další aktivní zapojení,“ řekl krasobruslař a Jihočech Tomáš Verner.
Autory fotek jsou Vladimír Homola, zakladatel organizace Specta – sdružení fotografů a generální ředitel ČSAD Autobusy, a Petr Lusk, který je označován jako jeden z nejlepších sportovních fotografů vůbec. Distribuce kalendáře POWER OF BREATH 2015 se uskuteční na VIP eventu, 11. prosince 2014 v Music clubu Maxim v Českých Budějovicích, kde bude pokřtěn a vydražen.
Kalendář byl vydán v limitované edici 200 kusů a ke koupi bude exkluzivně u dvou českobudějovických partnerů, kterými jsou Diesel a Roosevelt Fashion store. Kdo si zakoupí prvních 100 kusů kalendářů, získá také dvě vstupenky na slavnostní VIP párty spojenou s křtem. Cena balíčku je 500 korun, cena samotného kalendáře pak bude 350 korun. V uplynulých dvou ročnících projektu se podařilo z dražby a prodeje kalendářů získat celkem 440 tisíc korun.
„Onkologický problém je skutečně věcí, která se týká lidí na celém světě. Pokud onemocní dospělý člověk, mnohdy nachází sílu, jak s touto zákeřnou nemocí bojovat. Pokud onemocní děti, musíme zde být my dospělí, abychom jim tu sílu dali, byli s nimi a snažili se udělat vše proto, aby se uzdravili. A také, abychom jim ulehčili jejich těžké chvilky, které v průběhu léčby samozřejmě zažívají. Věříme, že projekt s kalendářem pomůže alespoň částečně v boji s onemocněním, které nelze nikdy a za žádných okolností podceňovat. Proto bychom rády oslovily jak ředitele nemocnic, představitele institucí, organizací, firem, či známé osobnosti, aby se zapojily do této akce a kalendář si zakoupili,“ dodala Veronika Poláková, majitelka Agentury Verona.