Článek
Vladimíra Karasová z OZO Ostrava zmiňuje, že kromě centra města, kde k nejproblematičtějším místům patří křižovatka ulic Veleslavínovy a Husovy, mívají řidiči sběrných vozů často problém projet ulicemi ostravských sídlišť, k nimž patří například sídliště Dubina, sídliště Výškovice, oblast kolem ulice Patrice Lumumby v Zábřehu nebo dvorní části Hlavní třídy v obvodu Poruba.
„Pokud naši řidiči nemohou danou ulicí kvůli špatně zaparkovaným vozům projet, nemohou být ani vyprázdněny kontejnery v ní umístěné. Lidé žijící v těchto městských částech si pak stěžují na přeplněné kontejnery a na to, že jsme zapomněli přijet. Nezapomněli. Trasy i pravidelné termíny jízd sběrných vozů jsou přesně dány, každé vozidlo je navíc opatřeno GPS, ze které je patrné, kdy a kde se pohybovalo. Jenže naši řidiči nejsou kouzelníci, aby projeli prostorem užším, než je vůz, za jehož volantem sedí,“ konstatuje.
Společnosti OZO Ostrava pomáhá s řešením zmíněných potíží Městská policie Ostrava. Strážníci se při výkonu služby zaměřují především na ta místa, kde špatně parkující vozidla ohrožují bezpečnost a plynulost silničního provozu, průjezdnost pozemních komunikací nebo zabraňují v dopravní obslužnosti, tedy i v odvozu komunálního a separovaného odpadu.
„Špatně parkující vozidla v okolí kontejnerů jsou buď řešena strážníky v průběhu výkonu služby, nebo na základě přijatých oznámení občanů, kteří nás upozorňují na určitá místa. Blokování kontejnerů nám rovněž oznamují sami řidiči sběrných vozů, nebo informují dispečera a ten osloví nás. Podle situace pak provádíme přímo na místě příslušná opatření, k nimž patří i nařízení nuceného odtahu vozidla. V problematických oblastech také posilujeme výkon služby zaměřený na eliminaci zmíněného nešvaru,“ objasňuje Michal Maršo z Městské policie Ostrava a upřesňuje, že v roce 2017 strážníci řešili zhruba 62 tisíc přestupků týkajících se špatného parkování vozidel, z nichž mnohá přitom kromě jiného bránila sběrným vozům společnosti OZO Ostrava ve svozu odpadu.
„Špatné parkování v ostravských ulicích je natolik rozšířené, že jeho řešení zabírá až 70 procent z veškeré činnosti našich strážníků,“ pokračuje Michal Maršo a dodává, že problémy s blokováním vozidel, komunikací, chodníků a kontejnerů způsobují neukáznění řidiči, z nichž některým nevadí ani opakované udělování sankcí.
„Špatně parkující vozidla v okolí kontejnerů řeší strážníci přímo v průběhu služby, nebo na základě přijatých oznámení občanů. Na blokování kontejnerů nás rovněž upozorňují sami řidiči sběrných vozů, nebo informují dispečera a ten osloví nás. Podle situace pak provádíme přímo na místě příslušná opatření, k nimž patří i nařízení nuceného odtahu vozidla. V problematických oblastech také posilujeme výkon služby zaměřený na eliminaci zmíněného nešvaru,“ dodal Michal Maršo. Apeluje na řidiče, aby si více všímali toho, kde svá vozidla zanechávají.