Článek
Dřevěný ráfek, dřevěné výztuhy pod plechy karoserie, dřevo v interiéru. Kůže leda tak v prostoru řidiče, aby po práci kolem automobilu neumazal interiér, elegantní textilní potahy na sedadlech cestujících - býval to před více než stovkou let docela jiný svět motorismu, než je dnes.
Málokdo si umí představit, kolik volného času, tvrdé práce v dílně, shánění dokumentace k vozům či náhradních dílů, nebo výroba repliky součástky vozu a samosebou kolik peněz stojí majitele veteránů jejich koníček. Trvá někdy celé dlouhé roky, než mohou poprvé klikou nastartovat motor a vyjet na silnice.
Představu si může udělat, a i v tomto případě vzdálenou, návštěvník Muzea Škoda v Mladé Boleslavi, kde mají dílnu na renovaci veteránů. Tady můžete vidět do detailu, jak se co obnovuje, z jakých materiálů a podle jakých výkresů konstruktérů.
Kolona nádherných naleštěných vozidel z první republiky i vozů postavených po válce projela střediska Avalanche v Dolní Moravici, Ski areál Myšák v Karlově, Annaberg v Andělské Hoře a v sobotu navečer dorazila do Horských lázní Karlova Studánka.
Spolu s veterány jel také šestinásobný vítěz Rallye Paříž-Dakar Karel Loprais na svém speciálu Tatry a jízdu si náramně užíval. V neděli dopoledne účastníci jízdy Trofeo Ski Jeseníky přistavili své vozy poblíž Letních lázní v Karlově Studánce, kde na několik hodin vytvořili muzeum pod širým nebem. K nadšení stovek diváků, kteří si mohli veterány prohlédnout opravdu zblízka a také se na leccos vyptat.
Historická vozidla vytvářejí úžasnou kulisu seriálu jízd Trofeo, jejichž smyslem je představit turistické oblasti Čech, Moravy a Slezska, jejich atraktivity, unikáty i tradice. Víkendová jízda veteránů, kterou organizovala bruntálská společnost Femimine, byla již 14. dílem série Trofeo a uskutečnila se s podporou České centrály cestovního ruchu CzechTourism a Moravskoslezského kraje.