Článek
Stavba, která trvala necelých pět měsíců, a řidičům přinášela značné časové komplikace, byla ve čtvrtek předána do užívání. „Přemýšleli jsme o živičném nebo betonovém povrchu. Nakonec jsme se shodli, že zkusíme betonový povrch, i když je náročnější na dobu realizace. Nicméně teď bychom měli mít na dlouhá desetiletí pokoj od oprav," přibližuje stavbu ředitel zlínské správy Ředitelství silnic a dálnic České republiky Karel Chudárek.
Křižovatka v Horní Lidči je nejvíce zatěžovaná odbočováním ze silnice I/57 na silnici I/49 (směr ze Vsetína na Střelnou a dále na Slovensko), což převážně způsobuje kamionová doprava jedoucí z překladiště v Lípě. „Proto jsme zvolili po mnohých úvahách a razení, jak s kolegy v Brně, tak v Praze, jako povrch vozovky beton," doplňuje Chudárek.
Nově vybudovaný kruhový objezd má průměr čtyřicet metrů. Na jeho zhotovení se podílela firma Alpine Bau Cz a.s. „Stavba je kompletně hotová. Nám už zbývají dokončit jen drobné nedodělky a opravy chodníků,“ vysvětluje za společnost Miroslav Hejda.
Náklady na stavbu byly necelých sedmnáct miliónů korun. Ty ze svého rozpočtu vydalo Ředitelství silnic a dálnic.