Hlavní obsah

Hasiči při taktickém cvičení zachraňovali zraněné po nehodě v tunelu

Novinky, Michal Bareš

Studénka, Stéblová, Šakvice. To jsou jen některá z měst a obcí, jejichž osud ovlivnila tragická železniční neštěstí. Náhodný kolemjdoucí musel dnes nad ránem získat dojem, že seznam rozšíří také Krasíkov nedaleko Ústí nad Orlicí - byl totiž doslova v obležení především hasičských vozidel.

Foto: Michal Bareš
Článek

Právě zdejší železniční tunel, spojující Prahu s Olomoucí, se v noci na dnešek stal dějištěm taktického cvičení složek integrovaného záchranného systému, s názvem Tunel Krasíkov 2011.

Krátce před třetí hodinou ranní se v nejdelším dvoukolejném železničním tunelu v České republice střetl osobní vlak s padesáti cestujícími s nákladním vozem jedoucím v protisměru. Strojvedoucí a dalších pět cestujících zaplatili nehodu životem, jedenáct osob bylo těžce zraněno. 

Krátce poté na místo přijíždějí první jednotky Hasičského záchranného sboru Pardubického kraje, dobrovolné jednotky z okolních obcí a samozřejmě také hasiči Správy železniční dopravní cesty, kteří se na podobné zásahy specializují. Zatímco hasiči postupují z obou portálů tunelu k místu nehody, zdravotnická záchranná služba připravuje obvaziště a policie uzavírá okolí nehody.

Hlavními cíli cvičení byly prověřit dojezdové časy zasahujících jednotek  hasičů a prověření i dalších složek IZS a jejich součinnost.

Krasíkovský tunel je se svou délkou 1101 metrů nejdelším dvoukolejným tunelem v české republice, ale vyniká také svou bezpečností. Je vybaven samostatně raženou únikovou štolou, která je dlouhá 245 metrů a je zakončena únikovou šachtou hlubokou 12,44 metrů se schodištěm. Na začátku únikové štoly je provedena přepouštěcí přetlaková komora, která má na obou koncích protipožární dveře.

Další fotografie na www.radyvnouzi.cz

Související témata:

Výběr článků

Načítám